Gå til innhold

syk fps drop, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg sitter og spiller i 10 min så får jeg den sykeste fps drop!

jeg har slått av vsync, fps_max 101. hva kan d være? skjermkortet blir varmt? d har funka før, jeg har formatert den :p men har innstarlert alt ijen så ingen drivere som mangler.. kan jeg skru opp farten på viften på noen måte? trur den går litt sakte,,,,, :S

Endret av xin2k
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

hvis det er vifte på grafikk korte, se om det er mye støv inni der, var det på min, fikk faktisk bedre fps pga,vet ikke hvorfor(var tjukt med støv inne der) elrs må det være spyware elrs.

Skrevet
jeg sitter og spiller i 10 min så får jeg den sykeste fps drop!

jeg har slått av vsync, fps_max 101.    hva kan d være? skjermkortet blir varmt? d har funka før, jeg har formatert den :p  men har innstarlert alt ijen så ingen drivere som mangler.. kan jeg skru opp farten på viften på noen måte? trur den går litt sakte,,,,, :S

5482745[/snapback]

Hei, jeg har løsningen på ditt problem!

Jeg har en 3700+ 64 prossesor, 1024 MB RAM(2-2-2-5 timing), Geforce 6800Ultra Extreme edition, Abit KN8 SLI hovedkort.

Før så kunne jeg spille i ca. 10 min med rundt 100 i fps, plutselig så synker den ned til 20 - 30 og holder seg der.

Det du må gjøre er å lete etter noe thermal throtteling control(se bort i fra navnet, det kan hete no helt annet på hovedkortet ditt) eller lignende inn på Bios'en på hovedkortet. Det er visstnok noe hovedkortet justerer hastigheten på, kanskje no CPU greier, jeg er faktisk ikke helt sikker på hvem av tingene som gjorde susen men det hjalp ihvertfall. Du får bare knote litt inn på Biosen og se om det løser seg:)

Skrevet

ok, for inn i biosen nå og fann ikke den tingen du snakka om :p sto at jeg hadde pheonixBIOS btw, hvis d sier dere noe ^^ men kan du fårklare litt nermere? me mej hadde jeg valget mellom information, advansed osv

• 1 måned senere...
Skrevet

jooo. jeg hadde akkurat samme problemet for 6 monder siden hadde 100 fps i 10 min så synker den til 30 og blir stående der..

Etter en stund fant jeg ut at det var Hardisken som var SLITEN. rpm svakere og svakere. Om du har over 2,5 år gammel harddisk, anbefaler jeg at du bytter den ut før du klager. jeg bytta harddisk og fikk 100 fps med en gang

Skrevet
jooo. jeg hadde akkurat samme problemet for 6 monder siden hadde 100 fps i 10 min så synker den til 30 og blir stående der..

Etter en stund fant jeg ut at det var Hardisken som var SLITEN. rpm svakere og svakere. Om du har over 2,5 år gammel harddisk, anbefaler jeg at du bytter den ut før du klager. jeg bytta harddisk og fikk 100 fps med en gang

5836218[/snapback]

Jeg og har det sånn i skyteepisoder på css, kan dette hjelpe her også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...