Gå til innhold

Erfaringer med viftestyring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke de er så veldig forskjellige i ytelse, jeg tok meg ikke tiden til å sjekke specs på dem. Men hvor mange vifter den klarer å kjøre og lignende, det klarer du å lese deg til. Men når du skal kjøpe Li-Lan kabinett, så kan du ikke ha Zelman sin viftestyring, den er rett og slett for _stygg_.

 

Og når jeg ser litt raskere på de to andre, så ville jeg valgt Fan&light. I og med at den kan styre fra 0-12V + er laga for å styre lys. Fancontroller klarer bare 7-12V og er ikke laga for lys;)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke de er så veldig forskjellige i ytelse, jeg tok meg ikke tiden til å sjekke specs på dem. Men hvor mange vifter den klarer å kjøre og lignende, det klarer du å lese deg til. Men når du skal kjøpe Li-Lan kabinett, så kan du ikke ha Zelman sin viftestyring, den er rett og slett for _stygg_.

 

Og når jeg ser litt raskere på de to andre, så ville jeg valgt Fan&light. I og med at den kan styre fra 0-12V + er laga for å styre lys. Fancontroller klarer bare 7-12V og er ikke laga for lys;)

5482993[/snapback]

 

Da tror jeg at jeg velger den, er fint og kunne skru de helt av ;)

Lenke til kommentar
Hva sier folket om denne?

 

Har sett på den en stund nå.

5491858[/snapback]

Tror du den passer bak en soprano dør da?

Hmm, den var jo fin, fikk lyst på selv.. :dribble:

5491914[/snapback]

 

Knottene er jo ikke så store, om de er for store så kan man jo bare skyve hele greia litt lengre inn :thumbup:

5491954[/snapback]

Nei, satse på at det går bra..

*Spare til sånn*

 

Edit:

Hmm, er de knottene for store tro?

 

 

Endret av Mr_Razer
Lenke til kommentar
Hva sier folket om denne?

 

Har sett på den en stund nå.

5491858[/snapback]

Tror du den passer bak en soprano dør da?

Hmm, den var jo fin, fikk lyst på selv.. :dribble:

5491914[/snapback]

 

Knottene er jo ikke så store, om de er for store så kan man jo bare skyve hele greia litt lengre inn :thumbup:

5491954[/snapback]

Nei, satse på at det går bra..

*Spare til sånn*

 

Edit:

Hmm, er de knottene for store tro?

 

 

 

 

Uuuups.. De så litt større ut der enn på andre bilder jeg har sett:

sblb1bb_380.jpg

lit-123.jpg

 

Når jeg ser på de bildene nå, så ser de også litt store ut :hmm:

 

EDIT: Fjernet i quoten.

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar

Selv har jeg "Zalman viftestyring, 6 kanaler" funker fett dette! Men litt irriterende med det konstante lyset ovenfor bryterene! :hrm:

Dette syntes muttern også, og prøvde derfor å prøvde å dimme ned lyset, noe som resulterte i at cpu vifta ble nesten skrudd av og cpuen min havna oppi 50 grader (vanligvis 26grader)! :cry:

Lenke til kommentar

Selv har jeg denne kontrollen , som jeg fikk etter at Vantec'en gikk i stykker. (en av knappene virket ikke etter en stund).

Denne har derimot holdt i trekvart år, og er fornøyd.

Du kan også slå viftene helt av, om du ønsker det.

 

Obs: Diodene er vel kraftige, om det er helt mørkt i rommet, vil veggen som er tre-fire meter fra bli lyst opp.

 

Forøvrig, du kan godt styre en katode fra en viftekontroll, om du har den rette overgangen, det skal ikke være noe problem, ifølge bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Selv har jeg "Zalman viftestyring, 6 kanaler" funker fett dette! Men litt irriterende med det konstante lyset ovenfor bryterene! :hrm:

Dette syntes muttern også, og prøvde derfor å prøvde å dimme ned lyset, noe som resulterte i at cpu vifta ble nesten skrudd av og cpuen min havna oppi 50 grader (vanligvis 26grader)!  :cry:

5494353[/snapback]

OT:

Hah! Min PC som jeg kjøpte ferdig fra Fujitsu-Siemens har en cpu temp på konstant 74 C! Den er sick! Har vært sånn helt siden jeg fikk den!

Lenke til kommentar
Selv har jeg "Zalman viftestyring, 6 kanaler" funker fett dette! Men litt irriterende med det konstante lyset ovenfor bryterene! :hrm:

Dette syntes muttern også, og prøvde derfor å prøvde å dimme ned lyset, noe som resulterte i at cpu vifta ble nesten skrudd av og cpuen min havna oppi 50 grader (vanligvis 26grader)!  :cry:

5494353[/snapback]

OT:

Hah! Min PC som jeg kjøpte ferdig fra Fujitsu-Siemens har en cpu temp på konstant 74 C! Den er sick! Har vært sånn helt siden jeg fikk den!

5495575[/snapback]

Haha :tease:

 

Jeg har kjøpt big typhoon<3

Før var min cputemp 45 (idle) :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...