Aldebaran_ Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Har fått høre at brenneformat/utvidelse CUE og BIN blir mer og mer utbredt. Vet ikke hva dette er for slags format og hvordan dette brennes på cd. Håper noen kan gi meg en liten leksjon og eventuelle linker hvor stoff finnes.
HolgerL Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Disse to filene kan åpnes i et program som "Deamon Tools" eller "100 % Alcohol". (Husker ikke helt prosenttallet i den tittelen.) I disse programmene kan du så brenne ut en kopi av CD-en cue- eller bin-filen ble laget fra.
Tordenflesk Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Fyr opp Nero->File->Open->*bla fram til .CUE*->trykk åpne->Brenn som vanlig Endret 22. januar 2006 av Tordenflesk
Aldebaran_ Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Fyr opp Nero->File->Open->*bla fram til .CUE*->trykk åpne->Brenn som vanlig 5482569[/snapback] Brenn som vanlig skriver du.... - Hvilke(n) fil velger jeg da?... den CUE-fila jeg vil behandle? - Hva med BIN-fila jeg har til CUE-fila? - Må både CUE og BIN ligge i samme mappe under brenning? - Blir resultatet som om BIN-fila hadde blitt pakka ut med WinISO og brent? - Blir dette en bootbar cd fra cd-stasjon når den er valgt i BIOS?
Tordenflesk Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 - Hvilke(n) fil velger jeg da?... den CUE-fila jeg vil behandle? ja, selvfølgelig- Hva med BIN-fila jeg har til CUE-fila? Cue-fila er en oppskrift på hvordan Bin-fila skal brennes- Må både CUE og BIN ligge i samme mappe under brenning? jepp- Blir resultatet som om BIN-fila hadde blitt pakka ut med WinISO og brent? Er en mulighet det.- Blir dette en bootbar cd fra cd-stasjon når den er valgt i BIOS?Jepp
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Recorder->Burn Image, velg .CUE fil, og det burde ordne seg litt enklere
Cultofluna Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Er vel igrunn ingen som har besvart spørsmålet her. En *.bin fil er ett image av ett sett med filer tatt fra f.eks en cd/dvd, mappe etc.. En *.cue fil er infofilen til *.bin filen og inneholder enkelt og greit instrukser til brenner og virtual drive som forteller størrelsen på *.bin filen.. Sikkert elendig forklart, men det får bare være.. er tidlig på morningen faktisk
Mythos Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Er vel igrunn ingen som har besvart spørsmålet her. 5494328[/snapback] Kanskje fordi at sist gang jeg svarte på spørsmål om hvordan man skal bruke filer som åpenbart ikke er kjøpt i butikken fikk jeg advarsel. Derfor svarer jeg ikke på slikt lenger.
MindTooth Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 .ISO: http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_image .CUE: http://en.wikipedia.org/wiki/Cue_sheet Dette er et søk de fleste klarer.
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg lager .bin/.cue og .iso filer av alle programvare/spill CD/DVD-er jeg kjøper.... så har jeg alltid en backup på backup disken min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå