Gå til innhold

Glødende ASrock s939 dual SATA


Mixy

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Full redigering av første innlegge etter at jeg fikset problemet, først lissom :p

 

Når jeg hadde montert det nye hovedkortet mitt med tilhørende CPU og fikk satt i kebelen og da også skrudd på PSU'en, fikk jeg først ett brøkdel av sekund fra viftene som gikk i 0,5sek pga strømmen. Så skrudde jeg på foran, ventet i 2 sekundet før jeg fikk sjokk og skrudde av PC'en. Jeg så røyk, glød og luktet brent. Gløden kom fra en liten "boks" rett under RAM brikkene Jeg skrudde av med en eneste gang, tok ut RAM brikkene og har ikke rørt PC'en siden da :p

 

Rett over denne "boksen" står det "RN200" med små bokstaver, og "CB141" rett under.

 

Noen som har noen tips, eller noen erfaringer med dette? Hvorfor skjer det?

 

Takker for svar :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, jeg måtte le litt med en gang da jeg fant ut at jeg hadde helt glemt å skru på PSU'en med knappen bak :p Men jeg stoppet fort da jeg plutselig så røyk, og glød rett ved RAM brikkene mine :O

 

Under der man fester RAM brikkene er det en liten "boks" som begynte å smelte litt! Noen som vet hva denne er til, og hva den gjør, og hvorfor den evt blir så varm?

 

Takker fortsatt for svar :)

Lenke til kommentar

Nå tok jeg mot til meg, og skrudde på PC'en, denne gangen uten RAM brikker i. skrudde på og fikk ikke røyk, men derimot en feilmelding, tre pip.

 

Så satte jeg i en gammel RAM brikke, og fikk heller ingen røyk... ikke feilmelding, men heller ikke bilde på skjermen.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Du mener at det ligger noe under hovedkortet som kortslutta det? Og hvordan kan det være mulig? :p Ikke det at jeg ikke skjønner det, men jeg monterte hovedkortet mens kabinettet "sto" oppreist, så tygdekraften ville antakelig ha tatt seg av evt skruer eller lignende som kunne ha ligget bak der.

 

Men jeg kan jo alltids skjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...