Gå til innhold

Glødende ASrock s939 dual SATA


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket akkurat med SHG.

 

Jeg fikk vite at jeg burde bruke reklamasjonsretten, da måtte jeg sende kortet til dem slik at de fikk testet dette. Det har jo to utganger:

 

1. Dem finner feilen, jeg får nytt hovedkort (slipper frakt og testutgifter), behandlingstid ca 14 dager. Kortet må nemlig sendes til Danmark for testing.

 

2. Dem finner ingen feil, jeg bruker angreretten, men må betale frakt og testgebyr som da kommer til å koste rundt 1000,- Ettersom det koster 400kr/time de tester.

 

jaja, kunne vel ikke håpe på noe bedre, men allikevel... 2 uker er ganske mye :( Syns jeg har klart meg lenge uten PC nå, og jeg har holdt i to... eller tre uker :O

 

Sånt skjer.. synd det må gå ut over noen :(

Lenke til kommentar

Det ser ut som det er en resistor som har gått til helvette ja, hvis alle strømforsyninger er koblet riktig så er det mest sannsynlig et defekt område på HK'et som har gjort at resistoren har ryket.. Hadde du prøvd å sette det på igjen hadde du mest sannsynlig bare ryket fler og fler slike.. Hehe. Men sånt skjer, det er ikke din feil så du får jo lett tilbake et nytt et! ;)

 

Klemzzzzz Ole ;P

Lenke til kommentar

Ja når jeg ser hva du har rundet av så ser jeg at det er en chip, men det er nok en resistor/diode eller transistor som har forårsaket overopphetingen, så det er bare å kreve nytt det gitt:) Så på feil element når jeg så på bildet ditt isted. Men allikevel så er det jo ikke din feil. Er jo komponentsvikt så..

 

 

Peazzzzzzzzzzzzzze&klemzzzz fra Ole

Lenke til kommentar

Hmm... bare ett spørsmål igjen her nå... nå som dere vet hva som har gått føyken, noen som tror dette kan være min feil? Jeg mener, at det er noe galt med PSU, CPU eller andre komponenter? Litt kjipt om jeg setter i nytt hovedkort, og det saamme skjer igjen lissom :p

Lenke til kommentar
Okey, da så... nei, alle avstandsdinges ble brukt, så det kan ikke være det som var problemet.

5475933[/snapback]

når du sier at du har brukt alle avstandsdingsene, mener du da at du monterte en i alle hulla i kabinettplata, eller kun i de 9 hulla som passer med hovedkort hulla?

 

det er nemlig ganske viktig at det ikke står noen spacere å koser med hovedkortet utenom under de 9 hulla i hovedkortet som du skrur skruer igjennom ;)

 

en kamerat av meg hadde fått sin gamle maskin montert av en kamerat av han igjen, og han klarte å montere spacere i alle hulla, noe som førte til (kun) extremt ustabil maskin, med konstant rebooting og blåskjermer. kunne fort svidd noe på den måten. skada coren på xp1800+ cpuen hadde han klart også :ermm:

 

noen folk burde ikke få lov til å skru data uten grundig opplæring først...og total overvåkning etterpå :cool:

 

(er ikke sikta til deg der, du har nok bare hatt uflaks med hk, men det er desverre nok av folk som ikke tenker føre de gjør ting)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hmmm... Nei selvsagt hadde jeg ikke i alle hulla, men jeg hadde i ti hull. Jeg brukte også ti skruer fra oversiden.

 

Du skjønner, mitt kabinett er lagd for ATX, BTX, MicroATX og en ting til. Så ved siden av hvert hull står det lissom "A, B, M eller S" og jeg har spacere i alle "A hull". Nede ine i kabinettet står det at ATX=A

Lenke til kommentar
Chippen som gløda er ICen som styrer MOSFETetene (transistorene) som reguler spenninga til RAMen. I dette tilfellet skal du ha nytt hovedkort på garantien.

5499726[/snapback]

 

Forersten kan dette ha ødelagt mine splitter nye RAM brikker?! :cry:

 

Og hvis dette vt er tilfelle, det også går på garantien, sant?

Lenke til kommentar

alle følge feil fororsaket av et produkt skal erstattes av importør/selger av det produktet som fororsaket problemet. :D microplex har en tedens til å ikke erstatte de tinga som vart ødlagt av PSUene som det selger :p men det skal de i følge kjøps lova

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

jaja, nå er det SHG jeg har kjøpt det igjennom da, så det skulle vel ikke bli noe trøbbel med microplex i alle fall :) Hvordan SHG er på det punktet vet jeg ikke. De har jo dessuten hovedkontor i Danmark, det er litt kjipt med frakta og sånn, men det blir ikke noe problem med retur og sånn det?

Lenke til kommentar
Snakket akkurat med SHG.

 

Jeg fikk vite at jeg burde bruke reklamasjonsretten, da måtte jeg sende kortet til dem slik at de fikk testet dette. Det har jo to utganger:

 

1. Dem finner feilen, jeg får nytt hovedkort (slipper frakt og testutgifter), behandlingstid ca 14 dager. Kortet må nemlig sendes til Danmark for testing.

 

2. Dem finner ingen feil, jeg bruker angreretten, men må betale frakt og testgebyr som da kommer til å koste rundt 1000,- Ettersom det koster 400kr/time de tester.

 

jaja, kunne vel ikke håpe på noe bedre, men allikevel... 2 uker er ganske mye :( Syns jeg har klart meg lenge uten PC nå, og jeg har holdt i to... eller tre uker :O

 

Sånt skjer.. synd det må gå ut over noen :(

5484713[/snapback]

 

 

eller valg no 3 du bruker angre rett og hopper over test gebyrene og betaler bare porto til shg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...