Itw Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Heisann. Er ute etter ett enkelt, men lettfateligt program for og gjøre om filmer til min kjære D-link Dsm 320 media server. Det er noen typer filer den enda ikke tar, og er litt irriterende... Så da er spørsmålet hvordan program for og konvertere film filer til MPG, MPEG, AVI? Takker for svar:) Mvh ITW
Itw Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 Ingen programmer for og konvertere til avi?
Wipeout Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 For å pirke litt, det heter hvilke program... Hva slags format skal du konvertere fra?
Itw Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 hmm finner det noe program som konverterer fra flere typer? Har noen simpsons episoder som er avi men media spillern tar dem ikke forde, men andre avi filer tar den... Så vet ikke hva jeg trenger for de?
larsli Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 AVI er bare container som inneholder lyd og bilde (Audio Video Interleaved). Den sier ingenting om hva slags codec'er etc. som benyttes inni. Du må finne ut hva d-link'en kan bruke av codec'er og så konvertere til dette.
Itw Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Skrevet 23. januar 2006 Den kan spille av disse video typene: DAT, MV1, MPG, MPEG, AVI, MP4, VOB, M2V, MPEG2, WMV Dette er typene video den kan spille av... Noen forslag til program da?
larsli Skrevet 24. januar 2006 Skrevet 24. januar 2006 Nei, mest sannsynlig inneholder de avi-filene du ikke får spilt en codec som dlink'en ikke støtter. Bruk gspot eller avi for å finne ut hva slags codec det er i de filene den ikke spiller og i de filene den spiller. Så må du konvertere til en codec den klarer å spille.
Itw Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 (endret) Okei etter og ha testa med Gspot så sier den div3 og DivX 3 Low-Motion hva finnes da av enkleste program for og convertere til ett av de formatene jeg nevte d-linken tar? Trenger også og omgjøre i fra DIV3/div4 name:DivX 3 Fast-Motion Tusen takk for all hjelp hittill:) Endret 24. januar 2006 av Itw
larsli Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 autogk er nok det enkleste. http://www.autogk.me.uk/
Itw Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Skrevet 25. januar 2006 (endret) Hmm testa den autogk greia, men det hjalp ikke, den klarte enda ikke og åpne formatet.. Noen andre forslag? Endret 25. januar 2006 av Itw
nebrewfoz Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 For å konvertere fra et codec-format til et annet, må du ha begge codec'ene installert på PC'en din. Gå til Free Codecs og velg K-Lite Codec Pack i menyen til venstre. Last ned "Standard Codec Pack" (7MB), den skulle ha det meste av det du trenger. DAT, MV1, MPG, MPEG, AVI, MP4, VOB, M2V, MPEG2, og WMV er "file extensions" og sier ikke egentlig hva slags codec som brukes. Generelt kan man si at DAT, MV1, MPG, MPEG, VOB, M2V og MPEG2 er ulike typer av MPEG (MPEG1 og MPEG2), og dette er ofte assosiert med VCD,SVCD,DVD. WMV er Windows Media Video, og her er versjon 9 det nyeste. MP4 er MPEG4, nyere og bedre enn MPEG2. AVI er som nevnt en container-fil, der man som regel finner at video-delen er kodet med DivX (v3, 4 ,5, eller 6) eller Xvid. Lyden er som regel MP3, men kan også være Ogg Vorbis eller AC3 (Dolby Dig). Et konverteringsprogram som tar "alt" hadde vært kjekt, men jeg har ikke funnet noe sånt enda. På VideoHelp har de mye info om sånne ting; HowTo-guider, blant annet. Kikk litt der.
Itw Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Skrevet 26. januar 2006 Tusen takk skal teste om det blir bedre med og innstalere codecs'a For har ikke hat behov for noen ekstrae codecs etter att jeg fikk d-linken for da har jeg jo bare sendt alt til tv'n via den. Men har jo desverre møtt på att denne divx-3 codecen fikser den vist ikke..
Thore Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Heisann. Er ute etter ett enkelt, men lettfateligt program for og gjøre om filmer til min kjære D-link Dsm 320 media server. Det er noen typer filer den enda ikke tar, og er litt irriterende... Så da er spørsmålet hvordan program for og konvertere film filer til MPG, MPEG, AVI? Takker for svar:) Mvh ITW 5473386[/snapback] Hei bruker du den standar software packen som kom med D-Linken din ? Vil anbefale deg og bruke TVersity som er en bedre software enn det som D-Link kom med og til program for og konvertere filer slik att du kan se dem med d-linken dropp det og installer den softwaren du finner på TVersity og en codecpack så er mangen av alle dine problem løst (ps den støtter ikkje dvd avspilling med menu) // Thore
Itw Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Skrevet 2. februar 2006 (endret) TUSEN TAKK bøyer meg i støvet for deg, den TVersity var konge og ett must for alle Dsm 320 eiere! Kan jeg legge til url'n til nrk sitt arkiv på nett og få spille det også av på dlinken? Hvordan funksjoner er de beste syntes du? Endret 3. februar 2006 av Itw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå