Gå til innhold

Hvordan lage cs map?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo, jeg mapper for clanen easyfrags, det er ikke bare å starte å mappe sånn uten videre, det ligger mye arbeid i å lese guider (snarkpit.net, interlopers.net o.l) så er det bare å teste seg fram med valve hammer editor, som du finner i tools og source sdk i steam menuen...etter og har lykkes og feila gang etter gang, så begynner du å få tak på det, fra enkle map og avansere til mer kompliserte maps....Veldig moro å pusle med...men når man kommer til store og kompliserte maps kan det bli kjedelig og umotiverende og drive på...iallefall når man oppdager mange feil for så og gjøre alt på nytt.

et lite tips er å strte tidlig å lære seg å optimalisere mapsa dine...d.v.s å bruke nodraw texture på de overflatene som ikke skal ses. lykke til med mapping... :) mye fustrasjon og mye glede...

Skrevet (endret)
hallo, jeg mapper for clanen easyfrags, det er ikke bare å starte å mappe sånn uten videre, det ligger mye arbeid i å lese guider (snarkpit.net, interlopers.net o.l) så er det bare å teste seg fram med valve hammer editor, som du finner i tools og source sdk i steam menuen...etter og har lykkes og feila gang etter gang, så begynner du å få tak på det, fra enkle map og avansere til mer kompliserte maps....Veldig moro å pusle med...men når man kommer til store og kompliserte maps kan det bli kjedelig og umotiverende og drive på...iallefall når man oppdager mange feil for så og gjøre alt på nytt.

et lite tips er å strte tidlig å lære seg å optimalisere mapsa dine...d.v.s å bruke nodraw texture på de overflatene som ikke skal ses. lykke til med mapping... :) mye fustrasjon og mye glede...

5472342[/snapback]

jepp moro er det, men faen en blir lei når plutselig mappet har en usynelig feil eller det tar 2 timer å compimere (det det heter?)

Huska eg bruke 4-5uker på å lage en veil + 2 vegger første gangen i cs 1.6 sjønte lite av hele hammer da :blush:

..så det går sinnsykt tregt, og man lærer ikke før man har holdt på en god stund!

Først må man lære å sette opp vegger rundt deg! så må man lære å putte inn div ting som lyd/bombeplass/spawn etc... Det tar desverre tid å lære :)

har hold på med Source Hammer siden det kom ut, men sjønner ikke alle "entity" enda..

Endret av galaxee
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Det heter å kompilere eller compile..tror jeg ;)! Slike usynlige feil sliter jeg mye med;) men man må bare spore de opp (en bra tutorial for dette et sted) og fikse det. Om jeg måtte lære alt jeg har lært på nytt, ville jeg stått over mapping, og heller gjort noe annet, for starten er veldig kjedelig. ;) Men dette er din første gang ;)

EDIT: Så at du ikke mente source, men editorene er helt like bare ikke at det har så mange funksjoner i 1.6 versionen. :D

Endret av tAno16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...