Gå til innhold

Brenne ut Windows XP (Lovlig)


Anbefalte innlegg

snakk med Datakjeden da. er vel ikke noe vanskligere en det.

(dette er nare noe jeg tror, mendet kan jo være sant)

Vis du kjøpte maskinen for en liten stund siden har du sikkert garanti på den. Vis du ødlegger hardisken med og gjøre noe du ikke kan så gjelder nok ikke garantien. Så mitt tips er at du tar kontakt med Datakjeden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...eller enda bedre enn recovery; følg mitt og Tordenflesks råd for å unngå masse unødvendig dritt fra leverandøren sammen med Windows-installasjonen. Quoter meg selv fra en annen tråd:

Noe av det første jeg gjorde da jeg fikk min Dell-laptop i november 2004 var å formatere den og legge inn clean Windows uten noe forhåndsinstallert dilldall.

 

Lastet da ned et ISO-image av Windows XP Home Edition OEM, installerte fra denne og brukte serialen som var klistret under maskinen. Og selv om serialen opprinnelig var myntet på norsk versjon av Windows fungerte den prima også på engelskspråklig utgave.

 

Ingen problemer, og fullt lovlig. Det er serialklistremerket som er beviset på gyldig lisens og ikke mediet du installerer fra. Så lenge du har den unike, gyldige CD-keyen kan du laste ned Windows og installere denne med god samvittighet - så lenge det er samme versjon du har lisens til, da. Retail-CD fungerer ikke på OEM-lisenskode, f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...