Gå til innhold

Strømfeil? Redusert ytelse på skjermkort


ratm

Anbefalte innlegg

Hei.. Håper noen kan hjelpe meg. Får følgende feilmelding når jeg har startet opp maskinen.

 

''Nvidia Systemflagget rapporterer at det Nvidia drevne skjermkortet ikke får nok strøm

 

For å beskytte maskinvaren mot eventuell skade eller mot at systemet låser seg, har den grafiske prossesoren redusert ytelsen til et nivå som tillater fortsatt forsvarlig drift''

 

Skjønner ikke hva dette kan være, stømmen står i... Prøvd å bytte strømkabel, men hjelper ikke. Instillinger i Bios eller windows? Har prøvd å spille Age of empires 3, men spillet går veldig, veldig sakte med instillinger på fullt...

 

Specs:

Skjermkort: XFX 7800GT

PSU: Hiper 580 W

MB: ASUS Premium

CPU: X2 4400+

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noe som dukket opp nå og maskinen har funka fint tidligere lukter det gåen strømforsyning. Har du en annen du kan teste med?

 

Har prøvd å spille Age of empires 3, men spillet går veldig, veldig sakte med instillinger på fullt...

Det er akkurat det du blir fortalt etter oppstarten. Skjermkortet går i krabbegir pga for lite strøm.

 

M.

Lenke til kommentar
Dobbeltskjekk at du har nok strøm ift spesifikasjonene på komponenetene. Dersom det (burde) holde, har du nok en garantisak... (Feil på strømforsyninga)

 

580W burde vel holde! Kan ikke være noe innstillinger i bios? Kan det evt hjelpe å flashe biso, slik at jeg har de nyeste driverne til skjermkortet? Resten av systemet kjører bra... Synes det høres litt rart uta at en helt ny psu er er defekt...

Lenke til kommentar
580W burde vel holde! Kan ikke være noe innstillinger i bios? Kan det evt hjelpe å flashe biso, slik at jeg har de nyeste driverne til skjermkortet? Resten av systemet kjører bra... Synes det høres litt rart uta at en helt ny psu er er defekt...

5468853[/snapback]

 

Enig i at 580W burde holde og at det er rart om en ny PSU er defekt, men jeg har vært borti rarere ting. Akkurat strømforsyningen er vel den eneste delen i PCen som ikke har noen kontroller i BIOSen og den ser ut for å gi for lite strøm ut. Alternativet måtte være om en eller annen annen komponent trekker alt for mye strøm, men i så fall er den sannsynligvis defekt..

 

Skal jo være litt forsiktig med å bedrive telemedisin på PCer, men jeg ville ha prøvd med en annen strømforsyning evt kontaktet komplett og hørt hva de hadde å si til det...

 

M.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Feilmeldingen trådstarter får har jeg sett på Radeon 9800 pro, 6600GT, og nå 7800GT, er nok ikke bare en serie. I disse tilfellene, der ALT hadde blitt sjekket, var det rett og slett et defekt skjermkort det dreide seg om.

 

Hvis en PSU på 580W ikke gir nok strøm til et 7800GT er det nok heller tvilsomt at PCen i det hele tatt starter..

 

Prøv å slenge inn nyeste drivere, gå gjennom alle koblinger i PCen, sjekk at du ikke har gjort noe rart i BIOS. Evt. load safe settings i BIOS hvis du behersker å sette opp BIOS-innstillinger på nytt.

Lenke til kommentar
Har selv opplevd dette med ett 6600gt.

 

Det kan være at du har det for kaldt i rommet.?

Høres sikkert rart ut, men dersom romtempen er noe under 20 grader, får jeg og flere med meg denne feilmeldingen du viser til.

 

Skrur opp varmen, ok alt funker Ok.    :thumbup:

5524259[/snapback]

 

Jeg har byttet strømforsyning fra 350 til 500w, og det samme feilmeldingen kommer fram.

Nå er jeg SH*T LEI, så fram til å få spilt litt, eneste jeg gjør nå er å teste, teste, finne problemet som veldig mange deler med.

So, goodbye nVidia, dere har tapt mange kunder på dette her.

Lenke til kommentar

Det er mange som har dette problemet og mer og mer viser det seg at det er problem med drivere og register, ikke PSU..

Få renset pcen med en register-renser og avinstaller gamle skjermkort-drivere og installer på nytt (bruk drivercleaner for å fjerne rester av gamle skjermkort drivere)..

 

En siste løsning er å formatere og installere på nytt..

Lenke til kommentar

Måtte levere inn pc'en min til reperasjon etter at Hiper 580W sluttet å fungere. Og den var ny i november.

Får pc'en tilbake denne uken (den er ferdig, men jeg må hente den) og da skal jeg teste den skikkelig.

 

For etter at jeg byttet PSU før jul, datt ytelsen min kraftig. Ting som før tok ca en time, tok nesten to timer etter bytte av PSU. Og PcMark05 resultatet datt fra 6187 til rundt 5000.

Så kanskje det er en feil på Hiper 580W serien?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...