Gå til innhold

Vannkjølt psu. Noen anbefalinger?


Anbefalte innlegg

har tenkt på å kjøpe meg vannkjølt psu fra tyskland. noe spesielt man bør tenke på. har fra før vannkjølt cpu og gpu. er ikke helt sikker på hvor mye watt man trenger og slik. er dette som skal kobles til:

AMD Athlon 64 3200+ 2.2GHz

Asus K8N4-E Deluxe

Gainward GeForce 7800GTX 256MB

Western Digital Caviar 200GB SATA

2x Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

NEC DVD recorder ND-3500A

Hauppauge! WinTV PVR150

Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS

i tillegg vannkjølingspumpa.

 

Må være fra en tysk nettbutikk. har sett på 2 stykker, men virker som de ikke har den første på lager. og de kommer ikke til å få den heller ser det ut som.

 

http://www.com-tra.de/shop/de_DE/produkt/l...X_550_Watt.html

 

http://www.watercool.de/cms/index.php?seiten_id=2

 

i den første nettbutikken har de en på 350 watt også. mener dette er for lite, den andre er ganske dyr også. jeg bør ha minst 2 s-ata kontakter.

 

takker på forhånd for alle tips og erfaringer som folk er villig til å dele.

 

 

får ikke den siste linken til å funke. må trykke på Netzteile til venstre og så er det den øverste av de 4.

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett! Nei det der så nå slett ikke dumt ut! -ante faktisk ikke at de fantes. Nå ble flere her interessert...

 

EDIT: men jeg ser at den 550 watter'n går så lavt som til 65% effektivitet, alle kanaler drevet. Det er 5% lavere enn Hiper 580watt PSU'en min er oppgitt til å yte med full belastning, og den er stille...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
drev faktisk å titta litt på denne:

 

http://www3.hardwareversand.de/8VI8ZryjnGC...agid=240&ref=13

 

denne er da ikke vannkjølt men har hørt mye bar om den på forumet. noen som aner om den funker med mitt oppsett? er ikke så altfor dyr heller.

5468139[/snapback]

 

Tja...hvorfor ikke likegjerne 500 watter'n til Mist, eller 580 watter'n til Hiper? -de er effektive, stille og koster ikke mer enn 900-....

Lenke til kommentar

det med toll er ikke noe problem. har slektninger i Tyskland og skal ned om 2 uker. tar den bare med hjem da, så slipper jeg norges toll hælvete.

 

har hørt at den hipern ikke er såååå stille som det reklameres for. erpå jakt etter noe som ikke lager lyd i det hele tatt når man f. eks suferer og slikt.

Lenke til kommentar
det med toll er ikke noe problem. har slektninger i Tyskland og skal ned om 2 uker. tar den bare med hjem da, så slipper jeg norges toll hælvete.

 

har hørt at den hipern ikke er såååå stille som det reklameres for. erpå jakt etter noe som ikke lager lyd i det hele tatt når man f. eks suferer og slikt.

5472933[/snapback]

 

Aha. Nei det er klart at jeg ser va du får for pengene. Har Hiper selv og har byttet ut alle vifter i kabinettet med SilenX vifter fra Vendur.no, og går muligens over på vann snart på chipset, GPU, CPU.

 

Hipern er relativt sett en av de mest stille jeg har hørt. Mist er også en av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...