Gå til innhold

Jensen Home:Link 385


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mer kronglete enn med trådløst nettverk. Da trenger man ikke en eneste ledning eller stikkontakt for at det skal fungere.

5497763[/snapback]

 

Hørtes jo gøy ut, trådløst nettverk som ikke trenger strøm :thumbup:

 

Power over Ethernet du tenkte på, eller bare glemte å ta med strømadapterene til de trådløse ruterene ? :yes:

Lenke til kommentar

Hørtes jo gøy ut, trådløst nettverk som ikke trenger strøm  :thumbup:

 

Power over Ethernet du tenkte på, eller bare glemte å ta med strømadapterene til de trådløse ruterene ?  :yes:

5560448[/snapback]

 

Man trenger ikke flytte på en trådløs boks om man flytter på den bærbare, men ja det var dårlig forklart fra min side. Med HomePlug må man enten ha en større mengde med adaptere og nettverkskabler der man ønsker å bruke laptopen, noe man slipper med trådløst.

 

Men HomePlug er i flere tilfeller greiere enn trådløst når det er stasjonære maskiner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg har testa homeplug i litt mere enn en dag nå og jeg er dritfornøyd =)

Jeg synest det er snuskete og direkte dritfrekt av produsenten å påstå at den gir 85mb når den gir max 25 under vanlige omstendigheter.. nesten grunn nok til å ikke kjøpe den..

Men den er rett og slett drit bra.. kjører NGT adsl2+ 20/1200 linje og det er dønn stabilt..

spiller css med myye lavere ping enn det jeg hadde før.. ligger som regel på 15-35ms noe som jeg er veldig fornøyd med og jeg lasta ned spilldemoen king kong fra itavisen

med en hastighet på 1600kb stabilt ca 1600*8=12800kb hastighet= 12.8mb hastighet.

Ifølge dem så skal jeg få 14-15mb utifra avstanden.

Jeg hadde bare max 8mb oftest 4-6mb på itavisen speedometeret med trådløs routeren mens med denne så ligger jeg på stabil 10mb ca hver gang noen ganger 9 mb og noen ganger så mye som 12mb.

Jeg fikk tilbud av elektrikeren som skulle strekke kabel til rommet mitt om å kjøpe dette.. siden han syntes det var likså greit siden det kosta rundt 2k å strekke kabel..

Måtte ha kabel siden den splitternye 3com routeren 3CRWE554G72T + D-Link AirPlus G+ DWL-G520+ Wireless PCI min er no faenskap som disconnecter absolutt vær eneste gang man refresher server listen til stem (cs).

konklusjon:

 

Alle som sliter med trådløs faenskap.. slå til disse greiene er jævlig bra..

vært hver eneste krone.. helt til du faktisk kan få 85mb internett :p da denne bare leverer rundt 26mb max :(

Lenke til kommentar

"Man trenger ikke flytte på en trådløs boks om man flytter på den bærbare, men ja det var dårlig forklart fra min side. Med HomePlug må man enten ha en større mengde med adaptere og nettverkskabler der man ønsker å bruke laptopen, noe man slipper med trådløst."

 

Jeg er ikke helt enig med deg.. De aller fleste pleier å ha strømforsyninga "laderen" til pcen koblet inn nesten hele tiden.. iallefall de fleste jeg kjenner og jensen homelink er jo ikke noe annet enn en forvokst strømforsyning og en tp kabel så det er vel det minste problemet.. og det er jo nesten totalt unødvendig å ha flere en 2 visst du bare har en bærbar.. det er jo bare en ekstra "strømforsyning"?

+ at trådløs i de fleste tilfeller er søppel i forhold når det gjelder stabilitet..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

HER er noen som har tatt seg bryet med å teste nettverk over strøm litt grundigere.

 

Og legg merke til noen ting som at den koblinga som skal gå fra nettverket og inn til strømnettet bør kobles LANGT fra små adaptere (pc/mobil osv.) siden de skaper masse forstyrrelser. Ved å flytte "mamma-tilkoblingen" rundt i huset merker de stor forskjell på rekkevidde og hastighet.

 

Men skulle gjerne testa om dette var mulig å overføre mellom to ulike målere/sikringskap/husstander. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...