Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp angående økt rekkevidde på wlan


Anbefalte innlegg

min søster har en datamaskin i kjelleren som hun vil koble til nettet men plasseringen av maskinen gjør det svært vanskelig å strekke kabel uten at det ser ut som herverk, siden jeg har en router med WLAN (x-micro WLAN 11G broadband router) så tenkte jeg at jeg bruke trådløst overføring til hennes data maskin, så jeg kjøpte en usb WLAN adapter, og fyren på elkjøp lovte dyrt og hellig at rekkevidden var mer enn godnokk for ett standard norsk hus, men overaskelse :no: det er det ikke... med mindre du er i samme rommet som ruteren så ligger signalet på 20-25%, og nede ved datamaskinen som skulle hatt signalene, så glimrer de med sitt fravær, bare avogtil for å "spike" opp til 3%, fyren lovte at innendørs så gikk det signaler minst 20 meter uansett vegger, vel jeg har 8 meter og ingen signaler (og 4 meter med 25% og 2 meter på 99% så wlan`en er korrekt innstillt). det jeg lurer på er om WLAN faktisk funker innendørs (slik at jeg kan gå til elkjøp å stikke usb "dongle"`n ned i halsen på selgeren) eller om et WLAN PCI kort med antenne hadde fått bedre signaler.

 

 

hilsen en som hater trådløs teknologi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB kort har jeg faktisk selv oså erfaring med at de stinker i rekekvidde. det beste er vel å kjøpe en pci kort enten kjøpe en som er med ledning og antenne slik at du kan sikte deg inn på signalet eller kjøpe en ny sterkere antenne og bytte ut denne. f. eks dette kortet og denne burde dekke behovet.

 

antenne : http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28274

 

kort:http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=190

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...