brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ett par ganger stopper bare wow helt opp, og alt henger seg. Etter noen sekunder går det ut i WinXP blå skjer som forteller at det har skjedd en seriøs feil. Det står en masse koder og greier som jeg ikke skjønner mg på, men nederst på skjermen står det "nv4_disp.dll" + enn masse koder. Altså, er det skjerkort driverne? Noen som har vært borte i det samme problemet? Har også fått "Error 132" ett par ganger, men det tror jeg var noe med IF mod greier.
henrik_s Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Har du nVidia skjermkort? Isåfall tror jeg "nv4_disp.dll" er skjermkortdriveren din. Du kan prøve å innstallere en oppdatert driver.
AT1S Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ett par ganger stopper bare wow helt opp, og alt henger seg. Etter noen sekunder går det ut i WinXP blå skjer som forteller at det har skjedd en seriøs feil. Det står en masse koder og greier som jeg ikke skjønner mg på, men nederst på skjermen står det "nv4_disp.dll" + enn masse koder. Altså, er det skjerkort driverne? Noen som har vært borte i det samme problemet? Har også fått "Error 132" ett par ganger, men det tror jeg var noe med IF mod greier. 5463507[/snapback] Det er skjermkort drivern ja. en kompis med samme problem
brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Ett par ganger stopper bare wow helt opp, og alt henger seg. Etter noen sekunder går det ut i WinXP blå skjer som forteller at det har skjedd en seriøs feil. Det står en masse koder og greier som jeg ikke skjønner mg på, men nederst på skjermen står det "nv4_disp.dll" + enn masse koder. Altså, er det skjerkort driverne? Noen som har vært borte i det samme problemet? Har også fått "Error 132" ett par ganger, men det tror jeg var noe med IF mod greier. 5463507[/snapback] Det er skjermkort drivern ja. en kompis med samme problem 5464233[/snapback] Har han kompisen din funnet ut noe av det? Er utrolig iriterende. Har gainward 7800gtx og et asus sli hovedkort. Prøvd med forskjellige drivere men det ser ikke ut til å hjelpe.
ugotabanana Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Jeg hadde dette problemet, det er en enkelt instilling i bios som løser hele problemet. (skal ut i bios hente info)
brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 i Bios? akkurat. Kan du poste hva?
Jarmo Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Jeg hadde dette problemet, det er en enkelt instilling i bios som løser hele problemet. (skal ut i bios hente info) 5467575[/snapback] Disable video shadow ?
ugotabanana Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Har nu hentet informasjon, husker godt jeg strevet med det samme problemet som deg. Etter femti nevslag i tastaturet og en irritable fyr bak skjermen gikk jeg inn for ordne det. Kan ikke garantere at det vil ordne ditt problem, men vell verdt et forsøk. Om du er uerfaren i bios bør du få hjelp av en som kan det (bare et tips) Tipper du kjører amd og har en PC3200 DDR Ram brikke i din maskin kan dette stemme? test følgende Det hele er enkelt; CAS Latency Time settes til 2.5 samt at du prøver sette hastigheten på RAM'n ned til DDR Ram Clock 333 Du clocker egentlig ned Ram'n litt, men du vil ikke merke det store endringene. Etter at du har testet hadde det vært fint med tilbakemelding om dette fungerer for flere en meg selv.
brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Altså sette cas latency til 2,5 og nedklokke til 333? jeg har 2 512 Balistix brikker.
ugotabanana Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Altså sette cas latency til 2,5 og nedklokke til 333? jeg har 2 512 Balistix brikker. 5467662[/snapback] 2x 512, det har jeg også bare av merket OCZ. Det spiller ingen rolle hvilken fabrikat det er, stemmer resten? at det er PC3200 brikke og at du kjører AMD? Endret 19. januar 2006 av brutti
brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 ja det er riktig. ok jeg skal prøve det. men hva er grunnen til at dette fungerte hos deg? og hvordan fant du ut av det?
ugotabanana Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 IKT lærlingen må til sengs, men husker ikke i farten hvor jeg fant dette. Søkte endel forum/spurte folk på jobb.
Jarmo Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Min tur å tippe, hvis du har nForce brikkesett på hovedkortet og har installert s.k unified drivers fra nVidia med SW- drivere så bytt ut disse med vanlige IDE-drivere. Start>kontrollpanel>fjern progs./nVidiapakka> velg ut kun chipsetdrivere>slett. Installer de på nytt men hopp over valg av SW drivere... Dette er(var) et stort problem bla. med MSI Mega 180 boxer og noen andre nVidia-baserte HK...
brannmannsam Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 ok. men takker for svar og hjelp:-) skl prøve det ut.. i morgen. nå sove zz
Dux ducis Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Min tur å tippe, hvis du har nForce brikkesett på hovedkortet og har installert s.kunified drivers fra nVidia med SW- drivere så bytt ut disse med vanlige IDE-drivere. Start>kontrollpanel>fjern progs./nVidiapakka> velg ut kun chipsetdrivere>slett. Installer de på nytt men hopp over valg av SW drivere... Dette er(var) et stort problem bla. med MSI Mega 180 boxer og noen andre nVidia-baserte HK... 5467718[/snapback] Jeg tror du har veeeeldig rett. Tror jeg installerte en sånn driverpakke til hovedkortet som jeg lastet ned. Omtrent etter den tiden startet problemene. Hvilke drivere skal jeg installere etter at jeg har fjernet problemdriverene da? (link?)
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Min tur å tippe, hvis du har nForce brikkesett på hovedkortet og har installert s.kunified drivers fra nVidia med SW- drivere så bytt ut disse med vanlige IDE-drivere. Start>kontrollpanel>fjern progs./nVidiapakka> velg ut kun chipsetdrivere>slett. Installer de på nytt men hopp over valg av SW drivere... Dette er(var) et stort problem bla. med MSI Mega 180 boxer og noen andre nVidia-baserte HK... 5467718[/snapback] Jeg tror du har veeeeldig rett. Tror jeg installerte en sånn driverpakke til hovedkortet som jeg lastet ned. Omtrent etter den tiden startet problemene. Hvilke drivere skal jeg installere etter at jeg har fjernet problemdriverene da? (link?) 5468372[/snapback] nVidia driverpakken inneholder begge sett, bare hopp over valg av SW-drivere så blir IDE-drivere installert automatisk...
brannmannsam Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Skrevet 22. januar 2006 hehe.. ok nå prøvde jeg å fjerne nvidia harddisk driverene. Restarta maskina, og endte rett i blå-skjerm. Umulig å boote opp windows. hverken i sikkerhets modus eller command mode. jaja.. mp hvel reinstallere win på nytt da. for 130. gang
Dux ducis Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 Jeg fikk heller ikke til å avinstallere de nvidiadriverne, fikk blåskjerm. Tror nok den eneste måte man kan redde dette på er å installere Windows på nytt og når du skal installere driverne så velger du bare den IDE-greia elns..
Jarmo Skrevet 22. januar 2006 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Jeg fikk heller ikke til å avinstallere de nvidiadriverne, fikk blåskjerm. Tror nok den eneste måte man kan redde dette på er å installere Windows på nytt og når du skal installere driverne så velger du bare den IDE-greia elns.. 5478825[/snapback] Stemmer det, disse SW-drivere kan lage mye krøll og korrupte filer. Merkelig nok, ikke i alle nVidiasystemer men noen Og spesielt med HK som har integret VGA.. Har sett det flere ganger, for å være helt sikker så nyinstall. er tingen.. Endret 22. januar 2006 av jarmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå