Joffer Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Har flere xvid filer som jeg vil brenne på en DVD. Desverre så er de tilsammen 20MB for stor til å passe på en DVD plate. Er det en enkel måte (et program) som jeg kan "kjøre igjennom" en xvid fil og recode den slik at den blir 20-25 MB mindre?
larsli Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Prøv Virtualdub og sett lyd til direct stream copy og video til fast recompress. Velg xvid-innstillinger som gjør fila litt mindre.
Joffer Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 (endret) Prøv Virtualdub og sett lyd til direct stream copy og video til fast recompress. Velg xvid-innstillinger som gjør fila litt mindre. 5463307[/snapback] Da har jeg åpna xvid fila, sett lyd til direct stream copy og video til fast recompress. Og har endelig funnet xvid innstillingene. Klikka på calc og senket bitraten på video'n litt. Så valgte jeg save. Er det rette måten? Eller skulle den ha dukket opp i output vinduet? Nå bare kjører den igjennom i input vinduet og lagres på disken (holder på mens jeg skriver dette.. 40 minutter igjen) Update: Da var den ferdig og den ble 333MB Orginalen er på 732MB, mens jeg prøvde å få den til å bli 700MB.. hmmm Kan det ha noe med det jeg skrev over å gjøre? input -> output? Update 2: Fant en guide på doom9.net. Prøver den. Update 3: 585MB ble mitt neste forsøk.. jaja.. det nærmer seg.. men nå har jeg fulgt guiden og det gikk ikke helt bra det heller.. Endret 20. januar 2006 av Joffer
Joffer Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 Prøvd igjen, og den blir ca 585MB. Hmm.. under save'ingen så ser det ut til at average bitrate blir ca 750, selv om jeg har satt 1050 i settingene.. og lyden er også ute av sync når jeg spiller den av tror jeg må splitte ut lyden og legge den inn igjen med CBR, ikke VBR som den er nå (får også en "feilmelding" om det når jeg laster inn filen) litt mer hjelp anyone?
larsli Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Sjekk www.videohelp.com og se om du finner noen tips der. Den offisielle Virtualdub klarer ikke vbr mp3, men virtualdub mp3 freeze klarer det.
whom Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 20 mb går greit å overburne. har gjort det med DVD før. men husker ikke hvilket program som ble brukt. Du får Google, om det ikke går med Nero som ihvertfall kan overburne cder.
Joffer Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Skrevet 23. februar 2006 20 mb går greit å overburne.har gjort det med DVD før. men husker ikke hvilket program som ble brukt. Du får Google, om det ikke går med Nero som ihvertfall kan overburne cder. 5497589[/snapback] Det går å overbrenne med nero, men ikke så mye. 20MB er mye data når plata egentlig er full...
Joffer Skrevet 15. august 2006 Forfatter Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg endte opp med å dele filene på to DVD plater. Men i ettertid så kunne jeg kanskje ha brukt SUPER programmet; dog ville kvaliteten kanskje gått litt ned siden jeg da rekoder en allerede rekodet film.. jaja.. ville bare få avsluttet denne tråden. Endret 18. august 2006 av Joffer
toretors Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Du kan også bruke virtualdub til å kutte vekk ting som rulletekst, slipper man å tape kvelitet på å rekomprimere.
Joffer Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Sant. Redigerte min forrige post da jeg skrev feil programnavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå