Gå til innhold

Kort lesertest av SE W900i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg akkurat lest testen av W900 i på amobil sine sider, men jeg må si at jeg reagerer litt. For eksempel så ga de denne telefonen kun 4`er på kameraet selv om det har autofokus, fotolys, makromodus, og nesten perfekt fargegjengivning pluss at de skrev at den var nesten like god som k 750....Grunnen til at jeg reagerer er når jeg leser testen av 6270. Det kameraet er ikke bra, har ikke autofokus og dårlig fargegjengivning....og det får 4èr...Hvorfor? Er det fordi W900 i er dyrere at testen blir så dårlig? Synes ikke prisen skal avgjøre om kameraet på telefonen får 4 eller 6.

 

Er jeg helt på jordet eller ;)

Endret av Cazpara
Lenke til kommentar

Mobiler med kamera bør (selvsagt) vurderes ut i fra samme samme utgangspunkt. Amobil sine tester er delt opp, for så å gi en totalvurdering med tilhørende konklusjon til sist. Du vet jo godt at "kamerafunksjoner" har sin egen del, Arehei. Det sier jo seg selv at alle kamerafunksjoner på alle mobiler bør testes og vurderes opp i mot samme kriterier, og at disse kritieriene kun bør vektlegge prestasjoner for det aktuelle kameraet. Den bør med andre ord kun ta hensyn til kameradelen, ikke urelaterte faktorer som pris, størrelse osv.

Arehei; Hvordan kan du mene at pris er relatert til prestasjonene til et kamera? Det er jo det du indirekte sier under, i og med du svarer på Cazpara sitt spørsmål....

Lenke til kommentar
Mobiler med kamera bør (selvsagt) vurderes ut i fra samme samme utgangspunkt. Amobil sine tester er delt opp, for så å gi en totalvurdering med tilhørende konklusjon til sist. Du vet jo godt at "kamerafunksjoner" har sin egen del, Arehei. Det sier jo seg selv at alle kamerafunksjoner på alle mobiler bør testes og vurderes opp i mot samme kriterier, og at disse kritieriene kun bør vektlegge prestasjoner for det aktuelle kameraet. Den bør med andre ord kun ta hensyn til kameradelen, ikke urelaterte faktorer som pris, størrelse osv.

Arehei; Hvordan kan du mene at pris er relatert til prestasjonene til et kamera? Det er jo det du indirekte sier under, i og med du svarer på Cazpara sitt spørsmål....

5570323[/snapback]

 

 

Som jeg skulle sagt det selv

 

:)

Lenke til kommentar
Mobiler med kamera bør (selvsagt) vurderes ut i fra samme samme utgangspunkt. Amobil sine tester er delt opp, for så å gi en totalvurdering med tilhørende konklusjon til sist. Du vet jo godt at "kamerafunksjoner" har sin egen del, Arehei. Det sier jo seg selv at alle kamerafunksjoner på alle mobiler bør testes og vurderes opp i mot samme kriterier, og at disse kritieriene kun bør vektlegge prestasjoner for det aktuelle kameraet. Den bør med andre ord kun ta hensyn til kameradelen, ikke urelaterte faktorer som pris, størrelse osv.

Arehei; Hvordan kan du mene at pris er relatert til prestasjonene til et kamera? Det er jo det du indirekte sier under, i og med du svarer på Cazpara sitt spørsmål....

5570323[/snapback]

Så altså bør alle mobiler, uansett pris, testes likt og stilles samme krav? Altså får en mobil som kanskje har den beste skjermen og beste menyen blant 1000kr-mobilene strykkarakter fordi den selvfølgelig ikke kan hamle opp med QVGA-skjerm og avanserte grensesnitt på mobiler til 4 tusen? Dette synes i hvert fall jeg blir helt feil.

Lenke til kommentar
Jeg mener at når kamerafunksjonen på W900i er den samme som på K750i, bør de også få samme karakter på kamera-delen av testen - fordi telefonene er i noenlunde samme kategori, de er begge telefoner som fokuserer på kamera som en hovedfunksjon.

 

-snubbel

5571962[/snapback]

jeg er helt enig med deg, noen av karakterene er feilaktige og må rettes opp i testen utført av Amobil.. kanskje de burde gå så langt som å forandre karakteren på helhetsvurderinga?

Endret av xelA
Lenke til kommentar
Jeg mener at når kamerafunksjonen på W900i er den samme som på K750i, bør de også få samme karakter på kamera-delen av testen - fordi telefonene er i noenlunde samme kategori, de er begge telefoner som fokuserer på kamera som en hovedfunksjon.

 

-snubbel

5571962[/snapback]

For det første er ikke kamerafunksjonen den samme som på K750i, for det andre er jeg helt uenig i at begge telefonene satser på kamera som hovedfunksjon. W900i satser helt og holdent på musikk og minne, og selv om kamera er utrolig bra er ikke det markedsføringspunktet på denne mobilen.

 

Men altså, så skal mobilene ikke testes uavhengig av pris, ikke testes avhengig av pris heller, men ut ifra hva de er best på? Dette er ikke lett :)

Lenke til kommentar
Jeg mener at når kamerafunksjonen på W900i er den samme som på K750i, bør de også få samme karakter på kamera-delen av testen - fordi telefonene er i noenlunde samme kategori, de er begge telefoner som fokuserer på kamera som en hovedfunksjon.

 

-snubbel

5571962[/snapback]

For det første er ikke kamerafunksjonen den samme som på K750i, for det andre er jeg helt uenig i at begge telefonene satser på kamera som hovedfunksjon. W900i satser helt og holdent på musikk og minne, og selv om kamera er utrolig bra er ikke det markedsføringspunktet på denne mobilen.

 

Men altså, så skal mobilene ikke testes uavhengig av pris, ikke testes avhengig av pris heller, men ut ifra hva de er best på? Dette er ikke lett :)

5572503[/snapback]

 

Må si jeg støtter arehei i dette. Såklart må mobilene vurderes ut ifra prisklasse og målgruppe. Kameraet på W900i er bare såvidt bedre enn K750i, noe som er ltit skuffende siden den kom ut over et halvt år senere og koster mye mer. W900i har et ganske bra kamera, men i forhold til når den kom på markedet og prisen så er den ikke så imponerende...

Lenke til kommentar

Men altså, så skal mobilene ikke testes uavhengig av pris, ikke testes avhengig av pris heller, men ut ifra hva de er best på? Dette er ikke lett :)

5572503[/snapback]

 

Dette er, for meg, veldig lett Arehei;

Amobil deler opp sine produkt tester (av mobiler) i forskjellige kategorier. Jeg nevner i fleng "design og byggekvalitet", "skjerm og menyer", "kamerafunksjoner" osv. Dette er bra, og gir et oversiktelig bilde over produktenes flere sider. Dette er forøvrig kun positivt så lenge de forskjellige sidene ved produktene omtales isolert sett. Med andre ord kan ikke pris virke inn på karakteren ved "kamerafunksjoner", uten at det fører med seg tap av brukervennlighet for artikkelen. Om Autofil tester kjøreegenskapene til en porche 911 og en VW caravelle opp mot hverandre, kan ikke Jan Erik Larsen si at i og med caravellen har klart dårligere kjøreegenskaper, men samtidig er mye billigere i innkjøp, så er de to bilene likestillt mht kjøreegenskaper. Det er klart disse to momentene bør og må isoleres, og da eventuellt tas hensyn til samlet sett i en konklusjon. Dessuten bør sammenligning (og for den saks skyld vurderingen) være vurdert opp i mot det beste som finnes på det tilgjengelige markedet til enhver tid. Dette for å få en naturlig følelse av at noe er godt eller dårlig i forhold til det beste.

Lenke til kommentar

Må si jeg støtter arehei i dette. Såklart må mobilene vurderes ut ifra prisklasse og målgruppe. Kameraet på W900i er bare såvidt bedre enn K750i, noe som er ltit skuffende siden den kom ut over et halvt år senere og koster mye mer. W900i har et ganske bra kamera, men i forhold til når den kom på markedet og prisen så er den ikke så imponerende...

5573256[/snapback]

 

Her er det jo ikke snakk om mobilen i seg selv, men "KAMERADELEN". To vidt forskjellige ting, Bamsemoms. Selvsagt har du rett i at pris bør være en faktor på totalvurderingen av en mobil. Det jeg syns blir feil er at kostnaden på mobilen og tidspunkt for utgivelse er faktorer som spiller inn på om et mobilkamera er bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Hallo folkens!

 

Har også anskaffet meg w900i og ønsker å meddele min erfaring med nevnte telefon.

 

Må innrømme jeg ble positivt overrasket over størrelse og vekt. Ble særdeles fornøyd med skjermen. Den er stor og lyssterk, noe som medfører bruk av wap, 3G video til en sann fornøyelse.

 

Knappene som påpekt av trådstarter er meget behagelige og middels motstandsstyrke, noe som gir en fin opplevelse ved bruk av wap og sms.

 

Jeg må dessverre innrømme at jeg ble direkte skuffet over lyden på selve telefonen. W900i har kun en høyttaler og den gir fra seg variert lydkvalitet, avhengig av media som blir avspilt (mp3, 3G eller ringetoner). Derimot er lyden på walkman funksjonen (medfølgende headset) meget bra og kan måle seg opp mot *rene* mp3 spillere. Meget fyldig og klar lyd.

 

Har dere også lagt merke til ved bruk av walkman funksjon, at enkelte sanger blir hakkete og skurrete? Gjelder kun noen sanger og opprinnelig mp3 er helt fin. Har testet på en annen mp3 spiller uten disse problemene.

 

Må også nevne at jeg har store problemer med å bruke fjernkontrollen. Den reagerer ikke alltid på funksjonene som play, pause, next, back samt volum. Lurer på om det er noe galt med headsettet mitt, eller om det er slik på alle enhetene til w900i?

 

Enheten har tendenser til å falle *lett* ut fra telefonen.

 

Andre ting som meny og kamera er godt forklart i tråden og jeg har hovedsakelig samme erfaring på disse områdene.

 

Synes også at batteritid er noe svakt. Bruker ca. 70% ved aktiv bruk av mp3 (ca. 2.5timer hver dag), enkelte telefonsamtaler og sms. Dette under et døgn. Må som oftest lade opp hver kveld.

 

DevianX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet dette er offtopic, men svarer allikevel.

 

Det er forskjellige versoner av "msn" du kan anskaffe til din mobil. Du kan lese en del om det her på amobil's artikkel:

 

http://www.amobil.no/tester/mobil-programv...a_mobilen/21099

 

For min del bruker jeg emsn, som du kan laste ned gratis ved å følge disse instruksene:

 

1) Start mobilens nettleser

2) Åpne denne adressen: wap.GetJar.com

3) Trykk på linken "Quick Download"

4) Skriv inn tallet 703

 

Les mer her: www.getjar.com/products/603/eMSN

 

Du kan også laste ned Microsoft's "orginale" messenger til mobilen. For yttligere informasjon, bruk linken nedenfor.

 

http://join2.msn.com/?page=mobile/features...ID=1983&DI=2631

 

Håper det var til hjelp :D

Endret av T0th
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...