Gå til innhold

Den ene disken forsvant plutselig


$k$

Anbefalte innlegg

Jeg kjører WinXp, med 2 disker. Plutselig, idag, så finner ikke WinXp disken min lenger..

IBIOS står den som helt OK, mens i WinXp så er den ikke der, det vil si, i Disk Mangament så står den som "not initialized".

Jeg kjører et MSI hovedkort med RAID kontroller..

Noen som vet hva som kan være galt?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det skal være mulig å høyreklikke på disken og velge noe sånn som "initialize".

 

Står litt om det her

 

Men pass på: Windows SLETTER ALT som er på disken når dette gjøres ifølge det som står på websiden.

 

Jeg har prøvd å googlet etter "harddrive not initialized", uten å lykkes med å finne noe relevant. Det skal være kun når disken er splitter ny at windows gir den status "not initialized". Så enten er det en alvorlig bug i windows som gjør at folk risikerer å miste dataene sine, eller så er det noe som har skjedd med harddisken din, gjerne ved en stopp/start av maskinen.

Lenke til kommentar
Tror det skal være mulig å høyreklikke på disken og velge noe sånn som "initialize".

 

Står litt om det her

 

Men pass på: Windows SLETTER ALT som er på disken når dette gjøres ifølge det som står på websiden.

 

Jeg har prøvd å googlet etter "harddrive not initialized", uten å lykkes med å finne noe relevant. Det skal være kun når disken er splitter ny at windows gir den status "not initialized". Så enten er det en alvorlig bug i windows som gjør at folk risikerer å miste dataene sine, eller så er det noe som har skjedd med harddisken din, gjerne ved en stopp/start av maskinen.

5463014[/snapback]

 

Det var det jeg håpte å unngå..

Mye programmer på den disken som jeg gjerne skulle hatt.

Prøver nå å redde dem med "File Scavenger", noen som har bedre forslaag?

Lenke til kommentar

Det jeg kom til å tenke på: Du sier at disken bare ble sånn plutselig. Er du ett hundre prosent sikker på at du ikke har gjort ett eller annet før det skjedde?

 

Oppdatert drivere, oppdatert windows?

 

Hvilken harddisk dreier det seg om? Hvor lenge har den virket (etter at du installerte PX sist)?

 

Du sier at du kjører 2 harddisker. Er begge sata, eller har du et mixa oppsett med både sata og pata?

 

Det jeg også kom til å tenke på er om den disken som nå er "not initializes" kanskje er i ferd med å ryke. Lite trolig, men slettes ikke umulig.

 

Har også en liten misstanke om at det kan være minnet som er korrupt. Det kan i sin tur føre til at innholdet på harddisken blir korrupt.

 

Fant forresten en del forum på nett hvor samme problemstillinga er i fokus:

Hvis man velger å tro det som blir sagt På denne siden så, skal det visstnok virke å velge "initialize" på disken, men mindre den er korrupt. Jeg kom over en ganske lang diskusjon hvor du også kan se om du får noe vettig ut av. Har ikke lest hele selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...