Gå til innhold

Vinter-motiv. konstruktiv kritikk ønskes


lithma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt litt på photoshop, men der er det vel flere versjoner?

Hva ville du anbefalt til en helt grønn nybegynner?

5461575[/snapback]

Skal du ha fullversjonen er det vel bare Photoshop CS2 som er i salg nå, men du kan vel starte med Photoshop Elements som er en forenklet utgave. Dette (eller et annet bildered.prog.) følger forøvrig noen ganger med når du kjøper kamera, er du sikker på at det ikke fulgte noe med kameraet ditt? Hvis ikke, så er ikke Photoshop Elements så himla kostbart...

 

Angående bildet, så må jeg si meg enig med kkristi. Bildet er for mørkt, og det burde vært i litt større størrelse for at man kan gjøre seg opp en skikkelig mening.

 

Uansett, jeg fikk lyst til å prøve og gjøre noen små forandringer i PS; hovedsaklig justert kontrasten litt, og selvom bildet ikke akkurat ble reddet, synes jeg det ble litt mer liv i det om ikke annet... Satte også på noen rammer for å fremheve motivet, som i utgangspunktet slett ikke er så ille...

 

 

Lenke til kommentar

Uansett, jeg fikk lyst til å prøve og gjøre noen små forandringer i PS; hovedsaklig justert kontrasten litt, og selvom bildet ikke akkurat ble reddet, synes jeg det ble litt mer liv i det om ikke annet... Satte også på noen rammer for å fremheve motivet, som i utgangspunktet slett ikke er så ille...

 

 

5461822[/snapback]

 

 

OJ! Ja, det ble noe annet ja :D . Har mye å lære skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Et eller annet program må du jo bruke til å kjøre ned størrelsen på bildene?

5461500[/snapback]

 

:blush::blush: sender det til min egen e-post, da blir de forminsket "automatisk" om du skjønner :blush::blush: uff, dette er jo flaut.

5461535[/snapback]

 

Om du ikke skal redigere noe men bare gjøre bildene mindre er PIXresizer ett glimrende og lettbrukt program. Freeware som du finner på http://bluefive.pair.com/

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...