Gå til innhold

Noen som har erfaring med Cinergy TV-kort?


Bergenga

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et TerraTec Cinergy 400 TV-kort til min nye PC. I den forbindelse lurer jeg på noen ting:

 

Hvordan funker egentlig fjernkontrollen? Har man en enhet på framsida som den "skyter" mot, eller må man ha en IR-port e.l. på framsida av PCen.

Kan man bruke fjernkontrollen til andre ting? Hadde vært kjekt om man for eksempel kunne programmere den til å styre Winamp.

 

Lurer også litt på hvor det er billigst å få tak i antennekabel. Trenger 7-8 meter, så da kjøper jeg nok 10 eller mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte en slik nylig, den virket ikke, installasjonen av drivere og programvare gikk greit, men den fant ingen kanaler, så jeg leverte den tilbake. det er infrarød dings som du kobler til gjennom serial tror jeg (eller usb, pakka den ikke ut ordentlig engang). vet at pinnacle pctv har serialtilkobling på dingsen, har hatt den selv. har lest flere steder på nettet at det har vært klager på programvaren til terratec i allafall, men for all del, spec'sa til kortet virker gode

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU

har kortet(kjøpte 2, (til en annen person). Du har en ir kabel som virker på fjernkontrolleren. Jeg kan også styre winamp. Tryukk på 'app' knappen og se om du har winamp som et valg. Finner den tydeligvis under install. Har lagt inn ny driver som ligger på terratec siden(ligger også oppdatert appl der, men den er ikke prøvd. Har et problem at det kommer ulyd på en 2-3 kanaler bl. a mtv. Dette forsvinner ved og switch'e et par ganger. Får dette på begge kortene med to forskellige OS. Har spurt Komplett om tips, men som mange av dere har merket er ikke de så raske. Iallefall ikke noe svar på en uke

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Cinergy kortet i et par måneder, og er veldig!! fornøyd med det (WinXP Pro). bildekvaliteten ligger langt over Hauppauge og Pinnacle kortene og lyden er bra, men opplever også litt skurring på noen kanaler, men det forsvinner ved å switche fram og tilbake en gang eller to...

Det beste ved kortet er at capture mulighetene er meget bra. Du kan ta opp i DVD kvalitet 750x578 (husker ikke helt nøyaktig:) i motsetning til andre Hauppauge og Pinnacle som bare har 320X200 capture muligheter. Det blir med andre ord MEget gode opptak.

Fjernkontrollen er genial. Den fungerer godt og du kan styre mange andre program, ja til og med musa med den, og programmere knappene selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...