Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

HK: MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2

RAM: TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5

HDD: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

GPU: Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII

 

Det merkelige er at jeg med dette fikk en 400 mer 3DMark poeng når jeg testet for noen måneder siden.

Skal kjøre litt problemløsninger, fikse problem og ta en ny 3DMark test.

Lenke til kommentar

en data blir treigere med tida. du vil stort sett alltid få best score rett etter en formatering.

 

eneste er om det kommer noen veldig bra drivere eller du har klokka høyere eller triksa litt mer enn sist gang. men om du tar utgangspunkt i samme system og samme drivere hver gang, så vil 3dmark scoren falle over tid, fordi systemet blir fullt av dritt som gjør det treigt.

Lenke til kommentar
en data blir treigere med tida. du vil stort sett alltid få best score rett etter en formatering.

 

eneste er om det kommer noen veldig bra drivere eller du har klokka høyere eller triksa litt mer enn sist gang. men om du tar utgangspunkt i samme system og samme drivere hver gang, så vil 3dmark scoren falle over tid, fordi systemet blir fullt av dritt som gjør det treigt.

9509765[/snapback]

 

Du ga meg en ganske kraftig a-ha opplevelse med det du skrev i posten din.

Når jeg fikk rundt 2400 i 3DMark, tror jeg det er små ting som har innvirkning på resultatet.

- HK, CPU, Ram og GPU fikk jeg samtidig. 3DM ble kjørt knappe 24 timer etter splitter nye deler og 100% klean install av XP var montert/installert.

- Skjermkortet var overklokket med Overdrive funksjonen. Selv om dete ikke er noen hyper overklokking, gir det uansett enn +/- 100 ekstra 3DM poeng.

- Jeg benytet meg av MSI DOT Express og overklokket CPU til Captain (5% mer Mhz)

- Slo av/deaktiverte alle unødvendige programer, tjenester og funksjoner i XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...