Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

upc og trådløst nett


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper bredbåndstjenester fra UPC og har en d-link 624 router. På grunn av varierende hastigheter forsøkte jeg å restarte routeren. Jeg trykket inn knappen bak på enheten, men det var tydligvis ikke noen god ide`Pcen min kobler fortsatt til nettverket men den er ikke på nett bokstavelig talt, jeg får ikke opp noen sider.

 

Jeg får heller ikke opp noen sider selv om jeg kobler meg til routeren med nettverkskabel.

 

Derimot får jeg tilgang dersom jeg kobler nettverkskabelen direkte til modemet, men dette var nettopp det jeg håpet å slippe da jeg gikk til anskaffelse av routeren

 

Det virker som det er et eller annet galt mellom routeren og modemet, men jeg har ikke peiling på hva...Jeg har forsøkt å restarte flere ganger.

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk "clone MAC / MAC clone" funksjonen i ruteren, da skal det fungere.

(Den slår du på gjennom webgrensesnittet til ruteren, vet ikke hvilken adresse den har, står i manualen. For linksys er det 192.168.1.1 (som du skriver i adresselinja i nettleseren) som er standard)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det, og adressen som kommer opp stemmer med den som står oppført på nettverkskortet....Ingen forandring. Det står at jeg er koblet til, det er ikke til internett i hvert fall.

 

Hva menes med at den ikke er fullt så god da forresten?

Endret av grukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...