Gå til innhold

hva gjør man for å hindre bakrus


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Effedrin, allergimedisin, omega 3-6-9, store mengder vann og aldri drikke jæger.

5474810[/snapback]

 

 

ja for effedrin er jo lov :thumbup:

 

det er 3 grunner til at man blir fyllesyk:

 

1: alkoholen gjør "skader" på magesekken derfor kvalme

 

2: hodepine kommer pga at ethanol tørker ut kroppen, har dårlig efffekt på hjernen, når ting ikke er i balanse

 

3: fylle-nerver kommer helst når man har passert 25 og har aktivt plaget kroppen med mange harde fester. det er her zyrtec kommer inn. den demper hyper reaktivitet i nervesystemet. man blir ike så lett stressa, får en bedre toleranse på sosiale begivenheter. ikke så var får bråk og lyder.

 

så derfor lønner det seg og drikke litt vann paralellet med alkohol

 

melk er vidunder da den beskytter magen. så stek litt egg drikk masse melk og vann før du legger deg. da slipper du at alkoholen ligger og irriterer magen i 8 timer extra.

 

melk buffrer syre, så hvis magen allerede er sliten hjelper det på denne fronten også. er fullstendig klar over at mange er lite glad i melk når de er fyllesyke.

 

og zyrtec er et must. 1 før du begynner, 1 når du legger deg og 2 dagen etter.

Lenke til kommentar
Blir man først fyllesyk så hjelper det å drikke cola. Kanskje ikke så mange som vet, men Coca - Cola var egentlig ment som en dagenderpådrikk.

5475674[/snapback]

 

Må innrømme at Cola smaker utrolig godt dagen derpå. Men personlig opplever jeg aldri eller sjelden bakrus.

 

Jeg drikker i moderate mengder løpet av kvelden, men drikker vann mellom *slagene*. Så drikker jeg gjerne 0.5 til 1 liter med vann før jeg legger meg.

 

Denne framgangsmåten har vært gull for mitt vedkommende og fungerer ypperlig. Kan ikke huske sist, jeg var skikkelig dårlig etter en våt kveld.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Effedrin, allergimedisin, omega 3-6-9, store mengder vann og aldri drikke jæger.

5474810[/snapback]

ja for effedrin er jo lov :thumbup:

Det er ikke astmamedisin heller hvis du ikke har det på resept.

effedrin er jo vanndrivende da, vet ikke om det er det lureste når en allerede er dehydrert. Eller ellers for den saks skyld

Ja men den oppkvikkende effekten skal vist funke. Selv om jeg mener vann og salt mat er nok for meg.

Blir man først fyllesyk så hjelper det å drikke cola. Kanskje ikke så mange som vet, men Coca - Cola var egentlig ment som en dagenderpådrikk.

Mener du tilbake i den tiden man fant spor av kokain i det?

Lenke til kommentar

Legen sier:

- Spis fet mat, som feks ost, smør osv, spis også grovbrød. Det beste er å spise cornflakes eller andre frokostblanding som inneholder mye korn eller frø med (H) melk osv.

 

Hvis du ikke orker noe mat så kan du drikke et (eller 2,3,4,5..osv) glass med iskald melk eller vann. Vann er best fordi det inneholder ingenting og det er gratis + at det renser og vasker i kriker og kroker på innsiden av kroppen.

As you can see, Iskald pure water er den beste choicen. :love:

 

IKKE drikk brus. IKKE drikk brus. IKKE drikk brus. IKKE drikk brus.

Peace out!

 

Jeg vet ikke hvorfor legen sier alt dette, men jeg vet at det er bare dumme mennesker som ikke høre på legen sin. (Eller mennesker som leker dum ffs.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi var endel folk på dansketuren (som forøvrig var sekunder unna å ende med komplett skambanket og maltraktert kropp, resten av natten i fyllearresten og så sikkert bli hentet av politiet på kaia, for undertegnede, men det klarte jeg såvidt å unngå), hvor flere hadde med allergitabletter. En av de som hadde med slike var datter av en lege, og hennes far liker egentlig ikke at sine barn blir fulle, men nå som de er voksne har han sagt at hvis du skal drikke så ta allergimedisin. Så påstandene om at det funker ser jo ut til å ha blitt bekreftet fra flere hold.

 

Grunnet diverse årsaker fikk jeg, utrolig men sant, ikke drikket slik som jeg pleier å gjøre (altså ukontrollert mye), men vi var jo som sagt flere på turen. Fyllesjuken uteble unntatt for en person etter den siste natten. Men hun var fortsatt full da vi våknet av at vaskemannen tittet inn i lugaren 1 time etter at vi skulle ha vært i land i Norge igjen...

 

Så for min del trenger jeg fortsatt å prøve dette fenomenet litt mer (har hørt noe snakk om drikking førstkommende torsdag), men vil rapportere fortløpende... Foreløpig konklusjon må vil bli at det ser ut til at det er noe sannhet i disse påstandene om at allergimedisin funker (vi har testet zyrtec og en annen jeg av merkelige grunner ikke helt husker navnet på, tror navnet begynte på a-et-eller-annet-5mg, muligens reseptbelagt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...