Gå til innhold

Ny bærbar (skrive & surfe bruk), under 8000 Kr.


Zimon

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har ei eldre hyggelig dame som nabo som skal begynne så skrive noe slektbøker og litt slikt, samt så har hun veldig lyst å prøve seg litt på internett.

 

Tenkte derfor å hjelpe henne med å plukke varer. Det vil da si en bærbar PC med trådløst kort, ADSL laveste hastighet fra en av leverandørene og trådløs router. Dette vil medføre at hun kan surfe uten å bekymre seg over tellerskrittene, samt at hun kan sitte hvor hun ønsker i leiligheten. Jeg har egentlig alt det andre klart, men da jeg ikke har holdt meg oppdatert på bærbare maskiner så håper jeg at noen kan hjelpe til. Ramser derfor opp noen kriterier til PC'en.

 

Hun kommer bare til å surfe og skrive ting på den, ikke noe kraftig multimedia eller spill og andre krevende ting.

 

- Bør ikke koste mer enn 8000,-. Selvfølgelig billigere er bedre.

- PC'en må ha trådløst 802.11G (54MBps)

- 40GB hard disk

- 3 USB porter eller mer (grunnet USB mus og USB tastatur + 1 ledig)

- Jo større skjerm = bedre. Hun nærmer seg 80 år (sprekt å starte med PC'e i den alderen?) :) så greit å klare å lese teksten på skjermen (PS hun har normalt godt syn så langt).

- God batteri kapasitet, 3-4 timer eller mer. Men ikke noe must da hun primært kommer nok til å bruke den hjemme.

- Vekt 3 Kg eller mindre, men heller ikke noe must. Må ikke være ultraportabel.

 

Håper at noen "laptop-nerder" ;) kan linke til produkter som kan passe for henne. Takker så meget på forhånd. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

størst mulig skjerm, samtidig som den skal veie mindre enn 3 kg? litt motsigende vel?

Om ikke naboen din har "veldig" mye penger, hvorfor ikke kjøpe en billig bærbar på elkøp el. så har hun noen å få hjelp av i tilfelle du ikke skulel ha tid eller noe. Vedkommende trenger jo ikke en veldig bra maskin til dette formålet. burde holde med 512 mb minne og en og cpu. Gå for noe du har hørt bra om. er ikke bra med en ustabil maskin, selv om de fleste bærbare er ganske stabile idag

Lenke til kommentar

Takker for forslag, skal studere dem litt nærmere når jeg kommer på jobben.

 

Ang skjerm og vekt, som nevnt over så er det ikke ett must at den veier 3Kg eller mindre. :) Kan godt veie litt mer, men tenker på at dama blir jo ikke sterkere med årene og om hun skulle frakte dem til ferie, familie etc så blir det litt lettere om den ikke veier 5Kg. ;)

Lenke til kommentar
Takker for forslag, skal studere dem litt nærmere når jeg kommer på jobben.

 

Ang skjerm og vekt, som nevnt over så er det ikke ett must at den veier 3Kg eller mindre. :) Kan godt veie litt mer, men tenker på at dama blir jo ikke sterkere med årene og om hun skulle frakte dem til ferie, familie etc så blir det litt lettere om den ikke veier 5Kg. ;)

5457032[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313267&view=detailed

 

Kjøpte denne til mine foreldre, får med veske, optisk mus, webcam, surroundlyd og minnekortleser dersom hun blir/er intressert av digitale bilder osv.

edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309865&cks=PLC

var denne jeg kjøpte, men virker bra nok den andre og :)

Endret av jur72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...