Hayer Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Hei Jeg er ny til dette så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg om hvordan jeg får laget en bruk bar navigasjons bar... Noen som har lyst å hjelpe meg?? (Jeg bruker FP 3.0 ... skaffer meg nyer snart)
Lovskogen Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Insert - > Menus -> Standard Compliant Tab Menu?
mikk- Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Håhå Bush er en tusj. Det du kaller en "navigasjonsbar" er vel i bunn og grunn en meny? Menyer lager vi som oftest som uordnede lister. Se kodeeksempel: <ul id="#meny"> <li><a href="side.html">Blogg</a> <li><a href="side.html">Om meg</a> <li><a href="side.html">Gjestebok</a> <li><a href="side.html">Katten min</a> </ul> Denne gis så et utseende ved hjelp av CSS. Om du vil ha alternativene med fiksért bredde (alle elementene har samme bredde) og på horisontal rekke, foreslår jeg at du gir UL-elementet en ID, og gir dets underordnede LI-elementer en fast bredde og floater dem mot venstre eller høyre: #meny li { width: 100px; float: left; }
Cucum(r) Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Mikka: Er det ikkje sånn at Opera 7 (og kanskje 8, husker ikkje) krever både bredde og høgde på LI når ein bruker FLOAT på elementet?
Hayer Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 men det driter jeg en lang kabel i akkurat nå... Men kansje ikke i fortiden da men, men
qualbeen Skrevet 21. januar 2006 Skrevet 21. januar 2006 Mikka: Er det ikkje sånn at Opera 7 (og kanskje 8, husker ikkje) krever både bredde og høgde på LI når ein bruker FLOAT på elementet? 5457073[/snapback] Opera 8.5 (som jeg bruker nå) krever iallefall ikke høyde og/eller bredde på et float-element.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå