Gå til innhold

acer 1524wlmi - slår seg av | Acer ingen hjelp


Ztaeyn

Anbefalte innlegg

Hei, skriver på vegne av søsteren min.

Hun kjøpte en Acer 1524WLMi gjennom Siba.no for en liten stund siden da de hadde den på tilbud.

 

Hun slet litt med at den ble varm da hun spilte WoW (skjermen ble gradvis hvit og måtte restartes) men hun gjorde ikke særlig med det. Hun begynte å bruke en bordvifte til å kjøle den, som hadde en god effekt. Lyden spraket også en del i WoW, og når hun spilte av videofilmer/tvserier, så kunne hun bare se en om gangen og måtte restarte ellers hakket dem. det utviklet seg:

 

MEN: den begynte å slå seg av uten videre, (noe som ergrer henne da hun er aktiv i WoW hehe), og hun kontaktet siba som sendte henne til acer--

 

De sjekka den, og bytta Ram, og sa at hun måtte bare reinstallere windows pga noen drivere var litt bugga.

Jeg gjorde så. 1 restart innen perioda, men filmene hakket.

Hun tok med til kjæresten, ingen restart, WoW perfekt, filmer perfekt.

Dagen etterpå: dritsur. den skrudde seg av og vil IKKE på igjen.

Sendte til Acer på ny.

 

I dag: Fikk igjen, de hadde byttet pasta på CPU, og benchmarka den i 48 timer og testa OK.

Hun skrudde på, surfa nettet og spilte litt WoW.

Derad fikk jeg sms, pcen var død IGJEN.

Jeg sitter med den nå.

Må ta ut strømkontakt og sette inn igjen for å få starte, starter, kommer til bios. og den skrur seg -rett- av, med en merkelig lyd, akkurat som om noen tvinger ei vifte til å stoppe med rå makt.

prøver igjen med ut og inn strøm, men samme skjer, og har kortere tid hver gang.

 

Noe forj----ig er gale med den.

KAN det være batteri? i såfall hvorfor virker det sånn av og til og perfekt hos dem.

 

og nå skal vi ringe dem i morgen, og må få sendt inn for 3 gang innen 4 uker.

 

hvordan virker det med at man har rett på ny innen X antall reparasjoner?

 

mvh storebror som nå må bytte harddisk over på egen laptop for å ta backup

Endret av BeinE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søstern snakket med Acer i dag. de sier vi skal bare starte recovery cd.. bullshit,, kommer ikke engang forbi Bios før den kneler.

Og de vil ikke gi ny, siden det er at WoW den dør, de sier den ikke er akkurat en spille-bærbar.

5458220[/snapback]

Snakk med siba.

 

Ev. kontakt forbrukerrådet.

 

Mine erfaringer er at det ikke går ann å spille spill på noen Acer bærbare. (Blir varm og slokner). Men har aldri f.eks. min har aldri fått det syndromet at den ikke vil forbi bios engang.

 

Tror ett eller annet har fått litt høg temperatur så den ikke vil starte lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...