Gå til innhold

SMS trakassering fra internett?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som kan si meg om det er mulig å sende SMS fra nette og selv bestemme nummeret som vises? eller om noen vet om en side som sender med nummeret ********? Jeg har opplevd å få noen ufyselige meldinger fra dette nummeret og lurer på om de kan være sendt fra internett.

Setter stor pris på om noen kan klare å lede meg inn på et spor om hvem det kan være så sender meldingene eller om det er sendt fra en internettside.

 

K

 

 

(mod: Ikke legg ut telefonnummre)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, kan jo anmelde det, men tipper politiet ikke bruker ressurser på slike ting. Tipper det hadde gått et par uker så hadde nok saken blitt henlagt. Skulle så gjerne funnet ut hvem det var. Det må vel finnes en måte å gjøre det på? men takk for tipsene.

 

K

Lenke til kommentar

Jeg trodde de hadde fjernet muligheten for dette hos de norske mobiloperatørene jeg? Jeg vet at det fortsatt er mulig å sette f.eks. et navn istedetfor nummeret, men det er noen år siden jeg har sett muligheten for å selv velge et falsk avsendernummer, til mobiltelefoner med norske operatører. Tror det er pga. de stengte SMSC gatewayen.

 

Tipper Lurifaksen vet svaret på dette.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei igjen,

 

Jeg har fortsatt ikke klart å finne utav dette. Synes ikke det er en alvorlig nok sak for politianmeldelse, men skulle veldig gjerne visst hvem denne personen som sender meldingene er og tatt han/hun for meg skikkelig.

Som regel når noen vet hvordan en gjør slike ting er det alltid mange andre som også har kjennskap til det. Jeg kan ikke forstå at denne personen kan noe som ingen andre kan. Så jeg prøver igjen: er det noen som vet hvordan en kan sende sms med avsender nr fjernet. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få oppklaring i denne saken. Flere gode forslag mottas med stor takk.

 

K

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
hei igjen,

 

Jeg har fortsatt ikke klart å finne utav dette. Synes ikke det er en alvorlig nok sak for politianmeldelse, men skulle veldig gjerne visst hvem denne personen som sender meldingene er og tatt han/hun for meg skikkelig.

Som regel når noen vet hvordan en gjør slike ting er det alltid mange andre som også har kjennskap til det. Jeg kan ikke forstå at denne personen kan noe som ingen andre kan. Så jeg prøver igjen: er det noen som vet hvordan en kan sende sms med avsender nr ********. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å få oppklaring i denne saken. Flere gode forslag mottas med stor takk.

 

K

5521112[/snapback]

(mod: Ikke legg ut telefonnummre)

5452537[/snapback]

Fy fy, ikke legge ut telefonnumre :nei: *peke opp*

Det høres mer ut som om du er interessert i å lære hvordan man spoofer numre, enn å få en slutt på problemet spør du meg. Hva hjelper det egentlig deg å kunne gjøre det samme?

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Jeg trodde de hadde fjernet muligheten for dette hos de norske mobiloperatørene jeg? Jeg vet at det fortsatt er mulig å sette f.eks. et navn istedetfor nummeret, men det er noen år siden jeg har sett muligheten for å selv velge et falsk avsendernummer, til mobiltelefoner med norske operatører. Tror det er pga. de stengte SMSC gatewayen.

 

Tipper Lurifaksen vet svaret på dette.

5460495[/snapback]

 

De fleste seriøse SMS-leverandører i utlandet har full mulighet for å velge avsendernummer, eller eventuelt tekst. Jeg bruker dette daglig i jobben (firmanavn som avsender), og det fungerer glimrende til alle norske operatører.

 

Vurderte en stund å sette opp en slik SMS-tjeneste via web/java-mobil/pc-applikasjon, men fant ut at det bare ville blitt misbrukt :yucky:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk, takk. meldingene kommer fra et åtte-siffer nummer ja. de første kom fra det samme nummeret men den siste som kom i går var fra et annet nummer. Jeg må også få lov å tilføye at dette er absolutt ikke for å kunne utnytte dette selv. Grunnen til jeg spør om noen vet om et slik nettsted er for å da kunne kontakte nettstedet og spør om de kan spore avsender, evt. spore ip adresse på jobb-nettverket for å finne ut om noen kan ha brukt denne siden. Er mest sannsynlig en kollega og det gjør arbeidsdagen nokså slitsom.

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...