Gå til innhold

Msi k8n 754 -Flashet feil - Mulig å rette på?


simalarion

Anbefalte innlegg

Hei

 

På en litt eldre pc der hardisken er litt sliten klarte jeg å få en feil flash for første gang i historien, for enkelhetens skyld brukte jeg live msi update, men når flash programmet stod i update flash sekvensen tok dette evigheter ved 100% fikk jeg error melding. Det ringte jo ei bjelle da om at jeg ikke måtte reboote så jeg prøvdet mange ganger for å få en vellykket flash med samme resultat.

 

Så måtte jeg prøve å reboote da systemet, tenkte at det var en mulighet siden flashen ble stoppet under oppdateringen, men det var det ikke - får nå .bios ram checksum error, før boot.

 

Dette kommer så tidlig at den ikke prøver å boote fra cd, men haddet pcen prøvd å boote fra floppy? (står at den ikke finner keybordet heller, bruker usb keyboard). Og er det noen som vet om dette hovedkortet har en slett flash funksjon (som jeg har lest noen intel hovedkort har)

 

Uansett noen som kan dele erfaringer med meg når det gjelder feilflash av bios?

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Skrev jo for en tid tilbake om akkurat det samme...

Det var også ett MSI K8N Neo HK....

Jeg har latt det ligge en stund i påvente av å teste ut en "hotflash", men ombestemte meg i slutten av forrige uke..

Nå venter jeg på min nye chip fra www.badflash.com... kostet $25... noe jeg synes det er verdt.. da HK'et var/er meget bra.

Ba om å få chip flashet med 1.4, som var den Bios'en jeg fikk best OC-resultat med (300x9 med en "Newcastle" 2800+)..

Søk på "hotflash".. så finner du fremgangsmåten.. som korrekt utført redder en "badflash". Det krever at du har tilgang til ett HK/Bios-chip av samme type, noe som for mange betyr en ekstra utgift uansett (dersom du ikke har en mengde system/HK å ta av). Går det galt (ustø på handa) har du to ødelagte Bios-chips.. og kanskje også 2 ødelagte HK..

Skal rapportere tilbake i tråden når jeg har fått testet min nye BIOS-chip når den ankommer fra "flyturen over dammen".. :)

 

PS.

Nå er jo A64 S754 mer eller mindre "nedlagt".. kun Sempron'er å få tak i.. bortsett fra 3000+ fra noen få Webshop's.. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg kjøpte mitt HK hos PS-Data (demo), men de kunne(ville?) ikke hjelpe..

Jeg vet Komplett har vært behjelpelige med å "reflashe" HK dersom man sender de inn til "teknisk" (da må man selvsagt ha kjøpt HK der).

I prinsipp er det jo en enkel affære å "flashe" ROM på en chip.

Har tatt ut/inn "chip'en" i mitt HK for å "trene litt" på en eventuell "hotflash", men jeg vil ikke la mitt K9N Neo2 (s939-systemet mitt) være "donor"/"prøvekanin". Ja.. er vel litt feig.. da dette jo ikke vil ha kostet meg en krone.. :)

Lenke til kommentar

Men biosen som er flashet feil, er den død?. Eller finnes det utstyr som for liv i dem igjen?.

 

Tenkte da på et flash brett feks som man setter i bioser å flasher med den verjonen man måtte ønske?.

 

edit

som du nevner burdet jo dette være en enkel afære ja.

 

leste om noen intel hovedkort som man kunne blanke ut flashen ved å gjøre noen som ligner på sletting av cmos.

 

Merklig at dette ikke har blitt sikkrere, har ikke floppy på mange av de nye pcene jeg bygger om dagen :ohmy:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men biosen som er flashet feil, er den død?. Eller finnes det utstyr som for liv i dem igjen?.

Den er nok ikke død... som i "poffa" (f.eks. statisk elektrisitet), men bare feil-programmert (eller "blank".. uten noe i ROM)..

Tenkte da på et flash brett feks som man setter i bioser å flasher med den verjonen man måtte ønske?.

5451014[/snapback]

 

Jepp... det er slik Badflash gjør det.. og sikkert "teknisk" på Komplett...

Hos Badflash.com kan du velge om du vil sende inn din chip.. og få den "flashet" med den Bios-versjon du måtte ønske (fortrinnsvis en til ditt HK)... eller få tilsendt ny chip ferdig "flashet" (jeg valgte siste variant).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...