Gå til innhold

Den Offisielle Jibbetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det er digg og lande bakpå jeg :p

Eller ikke på store hopp når du lander i bakke, men når jeg lander på flata...

5598732[/snapback]

Enig med deg.

Men det er ubehagelig å lande på store hopp når du hopper 15-20 m.

Hopper du på et lite, selvbygd hopp, er det bare deilig å lande bakpå. :) (Min mening)

Ja, hopper du en 20-30 meter og lander bakover i støvlene blir det en enorm belastning på leggene dine...

5598771[/snapback]

 

Ja, det er bare vondt.

Når jeg tok switch 180 på det ene hoppet i Varingskollen, mistet jeg balansen og landet litt bakpå, det var #¤%& vondt i leggen etterpå...

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål: hvor lange er twin-tip-ski i forhold til hvor høy den som bruker dem er?

 

Og er det sånn at snowblades hører fortiden til? Finner det ikke til salgs noen steder.

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål: hvor lange er twin-tip-ski i forhold til hvor høy den som bruker dem er?

 

Og er det sånn at snowblades hører fortiden til? Finner det ikke til salgs noen steder.

5603508[/snapback]

Hvis du er nybegynner, skal de rekke deg ca. til munnen. Skal du kjøpe twintip for andre gang, må du ha lengre.

 

Er veldig forskjellig hvor lange ski man har i forhold til lengden. Selv har jeg et par ski som er 1,82 m. Jeg er 186-7 cm høy.

 

http://store.d-structure.com/can/images/Dave-C-Pro.jpg

5603553[/snapback]

 

Crichton skiene. Ahh, de er pene. :D

Kjøp ski som er like lange som deg selv ca.

5603630[/snapback]

Bare hvis du er viderekommen. En jeg kjenner startet med Fujative05 som var 6cm lengre enn han. De er alt for tunge og for lange for stakkaren.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Hallaien!

 

Ser det er mangen "jibbetryner" her. Driver å planlegger ein SERIØS startside for oss med ski. Målgruppen er vel egentlig di med ski, og tupper i begge ender. :D

 

Så lurte egentlig på om det var noen folk her som kunne vert intressert i å bidra med noe?

 

Det jeg tenker å få med her er alt fra parktester, skitester til å kunne laste opp egne bilder/videoer av triks og "andre" relevante ting. Det som også hadde vert stilig er om noen proffer hadde hatt sin egen blogg osv.

 

Noen interesserte?

Lenke til kommentar
Hallaien!

 

Ser det er mangen "jibbetryner" her. Driver å planlegger ein SERIØS startside for oss med ski. Målgruppen er vel egentlig di med ski, og tupper i begge ender.  :D

 

Så lurte egentlig på om det var noen folk her som kunne vert intressert i å bidra med noe?

 

Det jeg tenker å få med her er alt fra parktester, skitester til å kunne laste opp egne bilder/videoer av triks og "andre" relevante ting. Det som også hadde vert stilig er om noen proffer hadde hatt sin egen blogg osv.

 

Noen interesserte?

5612813[/snapback]

 

Høres spennende ut, men synes ikke det er nødvendig å begrense målgruppen til bare twintip. La det være åpent for alle som er interresert i jibbing (enten de driver med brett eller ski)

Lenke til kommentar

Alle er selvsagt velkommen!

 

Men hoved retningen blir nok mot skifolket. Dette er på grunn av at det finnes flere snowboard-sider enn for oss med twintip, så hadde vert morro å hatt en skikkelig oppegående side for twintippere. Dessuten måtte noen andre tatt seg av matrielle til snowboard-delen siden jeg og di andre innvolverte som driver å planlegger dette har NULL peiling på brett ;)

 

Men vist noen hadde vert intressert i å framskaffe snowboard-matriell til en sånn side, så er ingenting bedre enn det!

Lenke til kommentar

Jibbelarry: Jeg støtter forslaget ditt om en skiside.

Btw, det finnes jo mange skisider, men www.skifilm.no er jo en stor skiside med forum.

 

Haken er at nivået er så lavt på forumet. :(

Masse 10-12 åringer som er 5 år i hodet sitt som spammer ned forumet.

Det er derfor jeg holder meg til diskusjon.no :p

--------------------------------------------------------------

 

btw, var i Varingskollen idag. Fikk ikke lekt meg så mye, fordi det var en sånn snowboardkonk der. Mange gode folk der faktisk.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Hadde vore kjekt med ei skikkeleg skiside, men det vil vere vanskeleg å få nok oppslutning om den. Hovudproblemet er Fri Flyt, som med ca. 6500 medlem er den største portalen for ski spesielt, og ekstremsport generelt. Men om ein klarer å reklamere bra, og skape eit miljø der folk får lyst til å bidra, kan det fungere bra.

 

Over til eit anna tema, av ein meir lokal karakter:

På Voss er det no satt opp dei railane Fjellheisane har, sju totalt. Desse er satt opp i tråstølsløypa, ikkje på Slettafjellet, slik dei vanlegvis er. Dessverre ingen hopp so langt... Myrkdalen har, som nevnt tidlegare, tretten av railane frå Folgefonna, og det vart visstnok bygd eit hopp der sist helg.

Lenke til kommentar
Hadde vore kjekt med ei skikkeleg skiside, men det vil vere vanskeleg å få nok oppslutning om den. Hovudproblemet er Fri Flyt, som med ca. 6500 medlem er den største portalen for ski spesielt, og ekstremsport generelt.  Men om ein klarer å reklamere bra, og skape eit miljø der folk får lyst til å bidra, kan det fungere bra.

 

Over til eit anna tema, av ein meir lokal karakter:

På Voss er det no satt opp dei railane Fjellheisane har, sju totalt. Desse er satt opp i tråstølsløypa, ikkje på Slettafjellet, slik dei vanlegvis er. Dessverre ingen hopp so langt... Myrkdalen har, som nevnt tidlegare, tretten av railane frå Folgefonna, og det vart visstnok bygd eit hopp der sist helg.

5627452[/snapback]

De klarte jo ikke grave ned railsa jo, de var jo skyhøye heile gjengen...Du har jo det ene hopper etter alfaen da.. :p

Lenke til kommentar
De klarte jo ikke grave ned railsa jo, de var jo skyhøye heile gjengen...
Lite snø, og ikkje noko trakkemaskin til hjelp er nok grunnen til det. Var eit par av dei som var ganske dårleg satt opp, det skal eg vere einig i, men høgda har ikkje so mykje å seie.
Du har jo det ene hopper etter alfaen da.. :p
Det tel ikkje som eit hopp... (Det var riktignok eitt hopp nesten nederst i Bavallen som fungerte, men det har dei vore so snille å fjerne...)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...