Gå til innhold

Fantec HD-kabinett (Netshop) registrerer ikke disk


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette harddiskkabinettet fra Netshop som var denne ukens tilbud (nå forrige ukes). Satte inn min WD 250GB harddisk (formatert med FAT32) og plugga i USBen, men det var helt dødt. Jeg får kontakt med LAN konfigurasjonen, men der står det også at ingen disk er registrert. For å være sikker på at det ikke var disken min som var død, kobla jeg til et annet kabinett og der fungerer den som den skal.

 

Det eneste som registreres av liv når jeg kobler til kabinettet med disk, er at det kommer opp en

"USB Mass Storage Device" i Device manager. Når jeg ser på egenskaper for denne står det at det ikke er installert noen drivere for disken, så forsvinner den fra Device manager igjen etter cirka 10 sekunder. Hvis jeg plugger ut og inn USBen igjen så popper den opp i 10 ny sekunder. I Min datamaskin skjer det absolutt ingenting (ikke no disk-ikon som kommer fram).

 

Nå har jeg sitti i flere timer og krangla med kabinettet. Det virker egentlig som et ganske udugelig produkt. På hjemmesida til produsenten fungerer det kun å laste ned drivere hvis man har valgt tysk språk. Samtidig står det på pappeska at det ikke trengs noen drivere. Det står også et helt annet produktnavn på eska, HD9-U2LA. Når jeg googler det, kommer det opp flere sider med bilde av samme kabinett under et annet navn. Og overalt står det at alt er plug and play og ittno problem..

 

Jeg har sendt mail til både netshop og produsenten, men det er alltid mye mer kompetanse i forumet her enn i alle webshopene tilsammen:) håper noen har en god idè. Jeg kjører forresten XP med SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...