pessimisten Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 noen som kan hjelpe meg å komme in på administartor brukeren.... har prøvd: logge av-> ctrl+alt+deletex2-> skrive "administartor" men da står det at brukeren er begrenset....... har xp home sp2
Mythos Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren.
pessimisten Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] takker
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil?
pessimisten Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 (endret) I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] vet ikke, men jeg kan ikke få den på loggon screenen heller... jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account Endret 15. januar 2006 av dudee
Ernie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] Nope, du tar nok feil der Jeg klarer fint å logge med inn med admin i XP Pro.
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] Nope, du tar nok feil der Jeg klarer fint å logge med inn med admin i XP Pro. 5444053[/snapback] Klarer ikke det jeg uten å måtte sette den i SafeMode
Ernie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] Nope, du tar nok feil der Jeg klarer fint å logge med inn med admin i XP Pro. 5444053[/snapback] Klarer ikke det jeg uten å måtte sette den i SafeMode 5444067[/snapback] Rart. Jeg har en standard installasjon og kan logge meg på den kontoen med letthet. Mulig det kan ha noe med at jeg ikke bruker velkomstskjerm og alt det der.
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Rart. Jeg har en standard installasjon og kan logge meg på den kontoen med letthet. Mulig det kan ha noe med at jeg ikke bruker velkomstskjerm og alt det der. 5444148[/snapback] Det kan vare det
Mythos Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account 5443865[/snapback] Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home?
Mythos Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] Det går fint å logge inn på Administretor i XP Pro. Enten ved å ikke bruke velkomstskjerm, eller ved 2x <ctrl-alt-del>.
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 I XP Home må du starte opp inn i safe mode for å komme inn på administrator brukeren. 5443420[/snapback] Dette gjelder vel også Windows XP Professional hvis du ikke bruker admin kontoen til daglig. Eller har jeg feil? 5443834[/snapback] Det går fint å logge inn på Administretor i XP Pro. Enten ved å ikke bruke velkomstskjerm, eller ved 2x <ctrl-alt-del>. 5444362[/snapback] Ahh, det har jeg ikke prøvd.
Ernie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account 5443865[/snapback] Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home? 5444347[/snapback] Kan nok stemme det ja. Pro-only.
pessimisten Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account 5443865[/snapback] Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home? 5444347[/snapback] vet ikke, men jeg tror det.... her er hva jeg vil:Link
Ernie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account 5443865[/snapback] Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home? 5444347[/snapback] vet ikke, men jeg tror det.... her er hva jeg vil:Link 5444739[/snapback] har søkt igjennom en Win-install. Finnes ingenting som heter gpedit.msc noe sted aka finnes ikke for Home-brukere. Dog skal det sies at vedkommende umulig kan ha gjort mye research. Dette er en velkjent, og usann myte at man får raskere linje av dette. Correction of some incorrect claims about Windows XP QoS supportThere have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems. Dette refererer til følgende avsnitt: Clarification about the use of QoS in end computers that are running Windows XPAs in Windows 2000, programs can take advantage of QoS through the QoS APIs in Windows XP. One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending sufficient data to use it, the unused part of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host. For more information about the QoS Packet Scheduler, see Windows XP Help. Additional information about Windows 2000 QoS is available in the Windows 2000 technical library. Les mer her
mikaelandre Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 i xp pro kommer ikke admin opp på velkomstskjermen dersom en av de andre kontoene har administratorrettigheter. med en gang du har kun begrensede kontoer, så kommer også admin opp (men denne kan sikkert tas bort manuelt etterpå)
pessimisten Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Skrevet 16. januar 2006 jeg skal inn på gpedit.msc, men det kan e ikke på sikkerhetsmodus eller på vanlig account 5443865[/snapback] Det er vel ikke noen gpedit.msc i XP Home? 5444347[/snapback] vet ikke, men jeg tror det.... her er hva jeg vil:Link 5444739[/snapback] har søkt igjennom en Win-install. Finnes ingenting som heter gpedit.msc noe sted aka finnes ikke for Home-brukere. Dog skal det sies at vedkommende umulig kan ha gjort mye research. Dette er en velkjent, og usann myte at man får raskere linje av dette. Correction of some incorrect claims about Windows XP QoS supportThere have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems. Dette refererer til følgende avsnitt: Clarification about the use of QoS in end computers that are running Windows XPAs in Windows 2000, programs can take advantage of QoS through the QoS APIs in Windows XP. One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending sufficient data to use it, the unused part of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host. For more information about the QoS Packet Scheduler, see Windows XP Help. Additional information about Windows 2000 QoS is available in the Windows 2000 technical library. Les mer her 5444804[/snapback] ...jaja greit å vite hvordan kan man få opp admin bruker da mikaelandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå