Gå til innhold

har jeg gjort et godt valg av HK?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
får dårligere score i 3dmark06 etter jeg byttet hk?

fikk 4200..nå får jeg kun 2800.

 

hva kan dette skyldes?

pcen er jo nyformatert.

får kun 400 på cpu score.der brukte jeg å få ca 900.

 

kan noen hjelpe?

5497113[/snapback]

 

Merkelig. Har fått satt sammen min maskin og lagt inn Windows + drivere. Skal teste med 3DMark her å se om jeg får normale resultater.

Lenke til kommentar

Ja... Hovedkortet er svært problemfritt å sette opp, har en meget bra bios med omtrent like mange minne timinger som DFI kortene og virker som en bra klokker. Og ikke minst, man slipper den liten bråkete brikkesettviften som vanligvis begynner å lage ulyder etter ikke så fryktelig lang tid.

 

Greier samme hastighet på Prosessoren som jeg gjorde på DFI nF3 Ultra-D kortet. Men ser ikke ut til at de 4 Corsair Value 512 brikkene mine vil kjøre på 270MHz (Som på nF3 Ultra-D kortet) foreløpig. Skal teste litt mer. Akkurat nå kjører jeg CPU på 2700MHz og minnet på 225MHz CAS 2.5-3-3-8-2t.

 

Synes det ble litt knotete og trangt i kabinettet mitt med dette kortet. Særlig under grafikkortet. Mye kabler der. Molex til hovedkort, USB/Firewire tilkoblinger, Serial ATA, Floppy og LED tilkoblinger.

 

Ellers så må jeg bare si meg kjempefornøyd. Topp kort. Bestilte også et Club3D 7800GT. Dette har jeg satt i XFX barebonen min. Har satt på NV Silencer, flashet bios til 1.5 Volt og klokket det til 490/1200 GPU/Minne :p Får over 8000 Poeng i 3DMark05. Omtrent like mye som jeg får med 7800GTX'en min som sitter i KN8-SLI systemet mitt. Og dette er en Gainward GS som er klokket standard til 470/1300 GPU/Minne. 7800GT er et kjempebra kjøp. Og det er ikke verdt å bruke 1500 - 2000,- mer på en GTX.

Lenke til kommentar
Du kan leke litt med OC kalkulator for å se sammenheng mellom de forskjellige innstillingene, obs: krever java..

5500857[/snapback]

 

har ingen spesiell erfaring med klokking av cpu.(kun skjermkort)

klokket en intel p4 fra 2.8 til 3.4 engang i verden ,men thats it.

kan noen forklare det litt enkelt.

 

edit:

 

var veldig lett å få den opp til 2.4 (220fsb)med dette hk ihvertfall :)

skal prøve på 2.6ghz.

likte ikke helt at minnet også fulgte med.

ramen min er helt ny og jeg har ikke lyst å "leke" med dem riktig ennå.

post-74252-1138279653_thumb.jpg

post-74252-1138279668_thumb.jpg

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...