Gå til innhold

Hvordan lese XML-dokumenter?


eryxx

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt en manual i xml-format. Men hvordan skal jeg få til å lese denne?

Filene jeg har mottatt heter:

 

- meta.xml

- content.xml

- settings.xml

- styles.xml

- layout-cache

- mimetype

2 mapper med navnet:

- pictures

- META-INF

 

Har søkt rundt på nettet, men må innrømme at her er min kunnskap sterkt begrenset. :cry:

 

Håper noen kan hjelpe i forhold til en avklaring....

 

R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XML filer kan du åpne i notepad.

 

MEN

 

XML er et format for å lagre data som så lese av feks Flash, HTML..osv. Det er masse formater som kan lese XML, så uten å vite noe mer om feks hva disse hjelp filene er for osv. Når du leser dem i Notepad så ser du råkoden, og det er ikke så lett som lese filen den var ment å brukes i.

 

Men du kan jo prøve å google Windows help, XML files, reader...og se om du blir klok.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Er det hele pakket sammen i en pakke du har åpnet med et program som WinZip? Dette ser nemlig veldig ut som "innmaten" til en OpenDocument fil. Denne åpner du i OpenOffice.

5439297[/snapback]

 

Ja, filen er åpnet med winzip. Den skal visstnok åpnes med Openoffice men når jeg forsøker det ser det ut som om når jeg åpner filen (e) i Notepad eller Dreamweaver.

Lenke til kommentar
Er det hele pakket sammen i en pakke du har åpnet med et program som WinZip? Dette ser nemlig veldig ut som "innmaten" til en OpenDocument fil. Denne åpner du i OpenOffice.

5439297[/snapback]

 

Fant løsningen basert på det du skriver. Jeg åpnet manual.zip med Writer og dermed kom manualen frem!

 

Takk for hjelpen!! Dette har jeg slitt en stund med! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...