Gå til innhold

dokumentasjon på dårlig ram


tigerdyr

Anbefalte innlegg

Hva kreves av dokumentasjon på at en rambrikke er dårlig når man sender den tilbake til buttikken? nogen med erfaringer her?

 

Har 2 x 512 MB DDR PC4800 OCZ Dual Channel Platinum Elite Ed. hvor jeg nå er rimelig overbevist om at en av dem er dårlig. Prime95 rapporterer hardware-feil efter ca en time 3 gange - en gang allerede efter 5 minutter. Den gjentok seg med den ene brikken alene men med den andre brikken har den kjørt 4 timer nå uten feil - lar den kjøre over natten for å være sikker. Jeg skal for ordensskyld nevne jeg ikke har overklokket maskinen ennå - alt kjører fortsat på default settings (dvs DDR400, og brikkerne skulle klare DDR600 med bedre timings end det den står på nå). CPU topper på 44 C dersom nogen lurer.

 

Har kjørt memtest86 også i en lille time uten den fant noe, men opplever den ikke er så følsom..

 

Men altså, når jeg formentlig må sende brikken (evt begge tilbake til Databutikken), hva bør/må jeg vise til av dokumentasjon på feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kreves av dokumentasjon på at en rambrikke er dårlig når man sender den tilbake til buttikken?  nogen med erfaringer her?

 

Prime95 rapporterer hardware-feil efter ca en time 3 gange - en gang allerede efter 5 minutter. hva bør/må jeg vise til av dokumentasjon på feilen?

5438680[/snapback]

 

Hva med å henvise til rapportene fra prime95?

Ellers ville jeg forklart grundig problemet, hva som skjer når + alt relevant info.

Lenke til kommentar
Butikkne kommer uansett kva du sier til å teste sjølv. OM de ikkje finner noe galt får du brikkene dine tilbake, uansett kva du sjølv måtte ha å si.....

5439018[/snapback]

 

og det er nemlig slikt tull jeg vil undgå. Jeg sender selvsagt ikke inn brikkerne (og må undvære computeren) uten at der faktisk er feil på de, men er bange for det kan gå hen å bli måneder med tovtrekkeri... så derfor jeg nevnte hvor jeg hadde kjøpt de i tilfeldet nogen har erfaringer med de.

 

Lurer på om jeg like gjerne kan bruke det ekstra å sende de rett til OCZ for det virker de tar det mer alvorligt hvis man skal tro det som står på websiderne deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...