Gå til innhold

Windows mediaplayer, .ogg og flac filer vises ikke

eLang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del musikk på pc'en og mye av den er lagt inn når jeg er i linux. All musikken ligger på en egen partisjon, og i en mappe med undermapper(kun hele album). Men når jeg er i Win XP og bruker MP10 mangler det nesten 1,500 filer, og det ser ut som det er .ogg og .flac filene som ikke kommer med når jeg legger til musikkmappa.

Har lasta ned codec. Kan spille ogg og flac i MP10.

Går jeg på Tools > Options > velger fanen File Types er både ogg og flac filer listet opp. Jeg huker av for disse(alt avhuket) og trykker ok, men når jeg går tibake er filene likevel ikke merket av. :hmm: Det er vel her problemet ligger... eller..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjalp ikke. Noen anbafalinger til WMP10,? liker ikke winamp, for mye greier og dill...

Hvilken audio/madiaplayer spiller av musikken best?

Skrevet (endret)

Media Monkey ser jo lovende ut. Tenker jeg tester den senere i kveld. Kan den spille av forskjellige video formater?.. altså har den bibliotek for video/film?

Endret av eLang
Skrevet
Media Monkey ser jo lovende ut. Tenker jeg tester den senere i kveld. Kan den spille av forskjellige video formater?.. altså har den bibliotek for video/film?

5438120[/snapback]

Media Monkey trenger plugin for å kunne spille av video. Det vil jeg si er det eneste minuset men MM. Personlig bruker jeg VLC. Syntes det er mye bedre å skille musikk og video. Og jeg har ikke bruk for bibliotek for video filene mine.

--------------------------------------------------------------------

Hvor man får lastet ned den pluginen er jeg litt usikker på. Spør i media monkey tråden. Den er det mange som stikker innom. Der får du garatert svar fortere enn her.

Skrevet (endret)

Vil si at .ogg og flac er to av de beste filformater for musikk og det er en skam at ikke iTunes og WMP støtter de formatene.

MM er lagd for musikk, og nytten av videofunksjonen er svært liten når jeg kun ser filmer en for en, mens musikk har flere selvstendige filer og et mer kompleks informasjonspekter.

Tilleggsprogrammet + Skript som arrangerer filene hver for seg

Endret av Dell_9200
Skrevet

Har nå prøvd en del spillere, og den jeg likte best av de jeg prøvde var Musikcube...

MEN jeg får helt kløa av ikke å ikke få til ogg og flac i MM, eller .flac har det faktisk blitt ordnings på :D . Har inst. denne "oggcodecs_0.69.8924". Ogg filene spilles, men de legges ikke i biblioteket.

huff..

Skrevet (endret)

Har nå prøvd en del spillere, og den jeg likte best av de jeg prøvde var Musikcube...

MEN jeg får helt kløa av ikke å ikke få til ogg og flac i Windows media player 10, eller .flac har det faktisk blitt ordnings på :D . Har inst. denne "oggcodecs_0.69.8924". Ogg filene spilles, men de legges ikke i biblioteket.

huff..

post-54229-1137443455_thumb.jpg

Endret av eLang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...