Gjakmarrja Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hei! Fant dette programmet her: LINK Ønsker å lage noe liggnede FORT! Hva språk bør jeg skrive det i... ferdig libs jeg kan bruke.. Visual Basic.. C++ hva bør jeg bruke.. ?
Jonas Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Har ikke prøvd GUI i C++, men regner med det vil gå uendelig mange ganger fortere å lage det i VB - Hvis det er det som gjelder for deg. Skjønner ikke helt poenget med å gjøre det raskest mulig da..
Gjakmarrja Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 hehe oki sier vi VB... noen ide om start.. på programmet noe liggende ?
Jonas Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hvordan du skal starte kommer veldig ann på hva slags funksjoner og finesser du vil ha med. Å tegne en strek i en pictuire-box er ingen sak, lage undo/redo-funksjoner blir mye værre. Til feks. akkurat det har jeg to forslag som jeg kommer på med en gang. - Man kan lage en liste med actions brukeren har gjort, og gjøre/tegne/generere alle disse på nytt, minus den siste når brukeren trykker undo, osv. - Lagre et bilde i bakgrunnen for hver actions som blir gjort. Første vil ikke kreve mye minne, men å tegne hele bildet på nytt hele tiden vil muligens være ressurskrevende. Sistnevnte vil være raskt, bare å legge et gammelt, allerede generert bilde på toppen. Ulempen er minnebruk ved litt større bilder. Hvordan du vil gjøre slikt er mye viktigere å få styr på enn hvordan man tegner rektangler, trekanter, farger, osv. Sett deg ned å se over prosjektet ditt, planlegg hvordan du vil ha et sluttresultat, SÅ begynner du å kode det. Fin teknikk, har fungert fint for meg.
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 (endret) Ja... hmm oversikt Et spørsmål, hvordan tegner jeg på en pic box og beholder innholdet liksom... som background til neste malingsstrøk tilføres... ? * Et Vindu til maling... et form altså * Et vindu til valg av farge, opacity. SPØRSMÅL? => kan jeg velge opacity på fargen som tegnes?` *Undo knapp *Eget design på formene.. knapper og alt.. vil ha det fint.. *Mulighet til å lagre "maleriet" som bilde? hvordan kan jeg gjøre det? Og til slutt... dette skrives i vb.net 2003. lurer på ka jeg kan gjøre for å få fart på grafikken og og hva som må til for å få den til å redrawe bare når det e nødvendig liksom... ? Eg sovan i stolan i stad, så må legge meg... natti Endret 14. januar 2006 av chills
Jonas Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Jeg kan ikke .net, så å svare på slike direkte kode-spørsmål er vannskelig, men her er et tips - Bygg opp tegnesystemet på layers! Trenger ikke å være så avansert som i Photoshop, brukeren trenger ikke en gang å se det, poenget er at hvis du bruker layers og tegner ting på forskjellige flater er det lettere å gjøre ting som feks. å skifte opacity. Endret 14. januar 2006 av Jonas
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 (endret) Ah... du mener liksom vært strøk med penslen blir et eget object liksom? Også vær instance av det objektet har egenskaper som farge, opacity og tykkelse? Endret 14. januar 2006 av chills
Jonas Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Akkurat!! Hvert pensel-strøk blir kansje litt drastisk, minne-krevende osv, så å begrense det kunne vært litt greit. Det er feks. ikke vits å lage eget layer hvis brukeren IKKE har valgt noe opacity. Da kan man heller tegne på et "default"-layer.
Gjakmarrja Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 SÅ KOMMER THE BIG THING Hvordan i H kan jeg lage en funksjon som gjør at kosten går over hele lerrete og tegner opp alt på nytt selv liksom... sånn autoredraw? Må eg lagre alle kordinatene til vært stroke i en array liksom? som en propertie til stroke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå