PinguShow Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Skal sette opp en PC som skal brukast av fleire personer, men eg vill ikkje at alle skal installere program på den eller at en skal kunne lagre ting på C partisjonen. Finst det en måte å passordbeskytte C partisjonen slik at berre eg har tilgang til denne?
InsertNumLock Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Ja det gjør det. Jeg sender deg en PM med programmet
NikkaYoichi Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Skal sette opp en PC som skal brukast av fleire personer, men eg vill ikkje at alle skal installere program på den eller at en skal kunne lagre ting på C partisjonen. Finst det en måte å passordbeskytte C partisjonen slik at berre eg har tilgang til denne? 5431501[/snapback] Hva med å bare sette opp forskjellige brukere og fikse det slik at de brukerne du ikke ønsker skal kunne installere ting ikke har skrive rettigheter?
Thombr86 Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Windows har også krypteringsfunksjon... MEN Den kan bare åpnes av den brukeren som satte krypteringen, så om den blir reinstallert, så har du ingen mulighet for å hente ut data'ene, var til og med i kontakt med Microsoft ang. dette for å få ut data fra den krypterte mappa, men det gikk ikke sa de....
PinguShow Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Ja det gjør det. Jeg sender deg en PM med programmet 5431531[/snapback] Tusen takk for det Hva med å bare sette opp forskjellige brukere og fikse det slik at de brukerne du ikke ønsker skal kunne installere ting ikke har skrive rettigheter? 5431535[/snapback] Dette går desverre ikkje, då der skal vere programvare som krever at brukeren er lokal administrator for å kunne bruke programmet.
Zimon Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Windows 2000 og XP. Lag flere brukerkontoer som er begrensede brukere. Disse vil ikke få lov til å installere eller avinstallere programmer + flere ting. Brukerene vil fortsatt kunne bla igjennom filer + lagre filer på C og andre stasjoner, men de vil ikke få tilgang til andres hjemme områder. PS, merk at du må kjøre NTFS filsystemet for å kunne sette bruker rettigheter skikkelig på mapper og filer.
PinguShow Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Windows 2000 og XP. Lag flere brukerkontoer som er begrensede brukere. Disse vil ikke få lov til å installere eller avinstallere programmer + flere ting. Brukerene vil fortsatt kunne bla igjennom filer + lagre filer på C og andre stasjoner, men de vil ikke få tilgang til andres hjemme områder. PS, merk at du må kjøre NTFS filsystemet for å kunne sette bruker rettigheter skikkelig på mapper og filer. 5431661[/snapback] Trur eg må bruke det programmet som var nemnd tidlegare. At ein ikkje skal kunne lagre på C er veldig viktig. Derfor eg er må sette passord til C. Der skal også vere en del programvare som dei må kunne kjøyre og desse programma krever at brukeren er lokal administrator.
Thombr86 Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 For all del ikke glem at Windows ligger på C: da (Har ikke testet dette selv, så vet ikke om dette vil by på problemer...)
PinguShow Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 For all del ikke glem at Windows ligger på C: da (Har ikke testet dette selv, så vet ikke om dette vil by på problemer...) 5432544[/snapback] He he Akkurat det scenarioet har eg faktisk ikkje tenkt på.. Kanskje eg ender opp med å hindre folk i å få kjøyre Windows Trur egentlig ikkje det blir eit problem, men eg trur eg skal ta å teste i VMware først. Best å vere på den sikre sida
vstr Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Ja det gjør det. Jeg sender deg en PM med programmet 5431531[/snapback] du kunne vel ikkje tenke deg å dele dette programmet med overden siden kanskje andre kan få bruk for det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå