Gå til innhold

Logitech G5 eller Razor Copperhead?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tviler på at noen vil merke noen forskjell i hastighet på disse musene,det jeg kan si er at for meg var logitech et bedre valg rett og slett fordi at jeg har litt for store hender til razern,jeg fikk aldri et godt tak på den å ble veldig sliten når jeg spilte mye.

en annen grunn er at softwaren til logitech virker mer stabil,fant ut at razern sin software ga meg lagg i en del spill,hvorfor vet jeg ikke.

det jeg likte best ved razern var at den hadde så sinnsykt nervøse knapper,mao den er mye mer følsom syns jeg,å høyre /venstreknapp er samtidig mye bedre å ta på enn på g5.

 

min konklusjon er at hvis jeg hadde en mus med g5 utforming og razern sin følsomhet på høyre/venstre knapp ville jeg blitt glad.

 

jeg anbefaler hvis du har muligheten,så stikker du å kjenner på begge i en butikk,slik at du finner den som passer deg.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en g5, og kjempe fornøyd. :cool:

Statsen min i cs har steget betrakteklig siden jeg fikk g5.

Den ser kanskje ikke så fet ut som copperhead men passer fint inn i hånden og den har masse kule funksjoner som vektjustering, dpi instiller på musa og mye mer. Har ikke prøvd copperhead men jeg kan virkelig anbefale g5 musa :)

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en G5 etter å ha brukt en Diamondback siden den kom ut (DB er sort sett identisk med Copperhead, men med 1600dpi istedet for 2000). Etter å ha brukt G5 i noen dager orket jeg ikke å bruke den lenger og gikk nå tilbake til DB.

G5 virket rett og slett for stor,klumpete og tung i forhold til den lille og snertne Razor musa. I tillegg var G5 laget av en annen plastikk enn de vanlige Logitech MX musene og dette gjorde at den var glatt og ubehagelig allerede fra første stund. (Hvorfor i all verden gjorde de dette??).

G5 var også tyngre enn DB og det selv uten noen av de medfølgende vektene!! Skjønner ikke helt hva man skal med de ekstra vektene som følger med heller. Er det virkelig noen som liker å dytte rundt på en blyklump?

Er i bunn og grunn ganske skuffet over G5 og det eneste positive er at den har tilt-wheel og bra dpi. (Dog var det ikke mulig å merke forskjell på DB og G5 når det gjelder dpi).

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg tror Razer Copperhead og Logitech G5 vil oppleves rimelig likt rent teknisk sett, de største forskjellene ligger vel i form og vekt, pluss at jeg vet det er en del som irriterer seg over at G5 bare har én tommelknapp. Begge musene har bra optiske sensorer, selv om jeg vet at i allefall G5 har problemer med å lese av underlaget fra enkelte musmatter (Icemat tror jeg er en gjenganger) hos enkelte, men dette problemet finner man kanskje igjen hos Copperhead også for alt jeg vet.

 

Jeg vil i allefall anbefale trådstarter å lese et par omtaler av de aktuelle musene, siden omtaler pleier å være forholdsvis nøytrale av seg, i tillegg til at man gjerne får en ganske bra oversikt over de forskjellige finessene og styrkene/svakhetene ved hver mus.

Lenke til kommentar
Hvordan er det å løfte G5 musa? Siter den godt da du skal lette den opp for å flytte den da du gamer? Og hvordan er det med den laseren og forsinkelse da den blir løftet og flyttet til et annet sted... Noen som har no bra svar på dette?

5451866[/snapback]

G5 er , som jeg skrev over, mye glattere og har en "ubehagelig" overflate i forhold til MX serien. Dette kombinert med den relativt tunge vekten gjorde at musen ikke egnet seg så godt til "løfting". Dog kan jeg ikke si at jeg merket noen forsinkelse i laseren ved løfting.

Lenke til kommentar

Litejk: At G5 er bedre generelt baserer du på...? Tipper du har G5 og aldri har eid en Razor. [Alt mitt er best alltid]

Mine utalelser er basert på bruk av 518 og Razor DB 1600.

 

Disse to har etter det jeg vet lik antall dpi altså 1600. Om det betyr noe så ser jo Razoren mye mer fancy ut... Ellers er formen på musa det som skiller dem mest. Om du sitter såpass høyt foran dataen at du får en vinkel på håndleddet som du styrer musa med så er G5 (518) best, rett og slett forde den ikke er så flat som Razoren. Sånn som jeg sitter nå i en sofa med muså på sofaputa (på musematte) så ligger hele underarmen på sofaputa. Da betyr det ikke noe hvilken jeg bruker, men en kamerat av meg måtte bruke en ekstra sofapute til å bygge opp litt høyde på musematta for ikke å få vondt i håndleddet.

 

At G5 bruker laser er et sånn Elkjøp selger triks, begge er optiske så G5 har ikke noe fortrinn der.

Lenke til kommentar
Litejk: At G5 er bedre generelt baserer du på...? Tipper du har G5 og aldri har eid en Razor. [Alt mitt er best alltid]

Mine utalelser er basert på bruk av 518 og Razor DB 1600.

 

Disse to har etter det jeg vet lik antall dpi altså 1600. Om det betyr noe så ser jo Razoren mye mer fancy ut... Ellers er formen på musa det som skiller dem mest. Om du sitter såpass høyt foran dataen at du får en vinkel på håndleddet som du styrer musa med så er G5 (518) best, rett og slett forde den ikke er så flat som Razoren. Sånn som jeg sitter nå i en sofa med muså på sofaputa (på musematte) så ligger hele underarmen på sofaputa. Da betyr det ikke noe hvilken jeg bruker, men en kamerat av meg måtte bruke en ekstra sofapute til å bygge opp litt høyde på musematta for ikke å få vondt i håndleddet.

 

At G5 bruker laser er et sånn Elkjøp selger triks, begge er optiske så G5 har ikke noe fortrinn der.

5452013[/snapback]

G5 musa er en helt annen enn 518! Så du burde heller kanskje ikke uttale deg om den!

G5 har laser!

Lenke til kommentar

Tror du bør prøve formen på musene og kanskje be om å få teste de litt i en butikk.

Kvaliteten på det tekniske tror jeg er mer eller mindre identisk, og ikke så utrolig viktig på det nivået. Det viktige vil nok heller være komforten med musa.

Har kun hatt razer selv, og gikk nylig fra diamondback til copperhead og er storfornøyd.

Har som sagt aldri prøvd en logitech mus, så kan ikke uttale meg om den siden av saken, men tror det eneste som skiller musene er måten musa er laget på i vekt og fasong.

Kunne forøvrig aldri tenkt meg noe annet enn razer, fordi jeg elsker en lett og hendig mus med responsive knapper.

Test de ut i en butikk, og bare tenk på fasong og vekt, så blir du fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Hadden en mx510 og gikk over til g5.

Som + synes jeg den er mer presis.

MEN

Jeg vurderer sterkt å bytte tilbake til mx'en ene og alene pga av plastikken/gummien på sidene. Føler g5'en glir ut av hendene om en skal gjøre raske bevegelser, noe en konstant gjøre i FPS. Jeg har gitt den en uke, men har ikke blitt venner med den enda og er i ferd med å legge den i skuffen merket "kjekt å samle på".

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å bytte tilbake til mx'en ene og alene pga av plastikken/gummien på sidene.

5452168[/snapback]

Dersom jeg ikke hadde hatt Razer'n liggende tror jeg at jeg hadde forsøkt å modde G5 ved å sette den i MX skallet. Selve ytterskallet ser identisk ut ved første øyekast, bortsett fra den ene manglende knappen på G5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...