Gå til innhold

Skrive WoW tale!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lol hehe..ja nettopp! Man blir nok ikke ansett som "kul" om man holder en tale om wow i klassen. Utenom i 5 klasse eller noe sånt, der jentene ikke bryr seg om gutter uansett...og omvendt.

Skrevet

Å hva anser du som "kult" da ? Hva synes ungdommer er "kult" å høre om, ser ingenting i veien med å snakke om et spill.

Jeg tipper de fleste vil høre om wow istedet for russ og alkohol problematikken.

Skrevet

"kult" må være noe saklig. Holdt f.eks en tale om forvaltningspolitikken på norsk sokkel. Hvorvidt det er forsvarlig å drive oljeutvinning i den "sårbare" barentshavregionen. Drøft dette med å ta med de ulike synspunktene til dem forskjellige aktørene på norsk sokkel. DET er kult!

Bare et eksempel, men hold en tale om ting som faktisk betyr noe for samfunnet og ikke hjernedøde ting som wow. I skolesammenheng skal man opptre seriøst og saklig.

På den annen side kan man self holde en tale om WoW's påvirkning på samfunnet og venneflokken forøvrig. Og det er vel gjerne slik du vil legge det opp uansett. Jeg regner ikke med at du forteller om hvilken armor du har og hvor mange mobs du har drept osv.

Skrevet

1. For Blizzard, er no wow mer saklig enn du aner

2. forvaltningspolitikken ? Hallo, ungdommer ? Hadde daua jeg.

3. WoW har mye å si (Hva er motoet til gamer.no ? Spill er kultur)

4. Om du synes wow er så hjernedød så hvorfor svarer du ?

Det går ann å lage en saklig tale om at man faktisk spiller wow av den grunn at det er gøy, det er INGEN ting i veien med det.

Å ha et tema som "imponerer" læreren er ikke poenget. Man skal jo analyseret temaet man tar for seg, det er det som gjør en god og en dårlig framleggelse

Eks ?

1. Innledning "Hei, mitt navn er XXX idag skal jeg fortelle dere om en spill som har drevet 5millioner mennesker til pc stolen hver dag"

2. WoW Er et konsept som bygger på D&D og det gjør stor suksess

3. Hvorfor spiller så mange wow ? Jo det skal jeg si dere... Bla bla

4. Her er noen bilder som illustrere hvordan wow ser ut. Bla Bla Bla

5. Med dette takker jeg for deres oppmerksomhet bla bla bla

Jeg holdt en tale for klassen om mobiltelefon, som jeg nevnte i en post tidligere her. Læreren på 63 år takket for å ha forklart godt hva som betraktes å være telefon idag.

Alt som er informativt er interresant.

Med tanke på at spill, med kanskje wow som fokus i norge er en reisende kultur.

Som sagt, en verden med 5millioner mennesker som ikke eksisterer, er imponerende og veldig bra markedsført.

Skrevet

joda..hjerndødt skulle stått i gåseøyne egentlig.

Men joda, ikke et dårlig forslag det oppsettet der. Du kunne jo også tatt med hva samfunnets reaksjon på wow har vært. Info om dette finnes i en rekke nettaviser o.l. Tatt med synspunktene til dem som IKKE spiller wow. Men det spørs jo hvor mye tid du har.

Dessuten er det ingen dum ting å "imponere" læreren da det er han som setter kar.

Skrevet (endret)

Det er et interaktiv rollespill som mange lever seg inn i, og har ført til å bli et masseselgende produkt som 5 millioner mennesker bruker. Hvorfor ikke holde tale om det? Han trenger ikke si at han sitter og spiller det mye selv, heller bare snakke om hvor utrolig populært et spill kan bli, og om hvordan folk kan folk liker og spille/leve et annet liv.

EDIT; Skriveleif.

Endret av shizz kebab
Skrevet (endret)

Vel, jeg har skrevet stiler om både dataspill og LAN's, og fått bra karakterer på det.

EDIT: Pointet er at det ikke er usaklig å skrive om WoW.

Endret av Sigga
Skrevet

Hva man skal holde tale/foredrag om avhenger jo også litt av hvilken klassetrinn man befinner seg på.

Om man er tolv år så holder det å skrive noe vissvass, men svært viktig å få med som avsluttning;......vi var alle enige om at det hadde vært en fin tur. :cool:

Skrevet (endret)

litt rart å skrive en stil om det, på min skole hadde man blitt ertet for det resten av skoleåret, og din reputation hos dine klassevenner hadde blitt degradert til super-nerd om de ikke allerede syntes det :p Men, om det er omvendt på skolen din, hvorfor ikke? Er sikkert en del du kan snakke om, men usikker på om alle forstår hva du mener nå du sier: Om mine skillzors: Jeg eier alle i PvP enten i BG eller utenfor!!1one Tar ofte instant 2000 critts med pyroblast fyrer av en firblast så en cone of cold critt på 1000, da er rogezorzene daue. :dribble: neida, bare kødder jeg :tease:

Endret av BadBeer
Skrevet
Kjenner mange damer som spillet wow, de kalles drømme damer

5431085[/snapback]

jeg og dama har kansje vært sammen i en måned snart... og siden vi bor langt fra hverandre blir det mye msn... Så en dag jeg satt å spillte og prata med henne så lurte hun på hva jeg spillte å begynnte å lire av seg masse spill... deriblandt wow...

Blei overaska der ja... tror hun er skapnerd jeg ;)

Skrevet
litt rart å skrive en stil om det, på min skole hadde man blitt ertet for det resten av skoleåret, og din reputation hos dine klassevenner hadde blitt degradert til super-nerd om de ikke allerede syntes det  :p  Men, om det er omvendt på skolen din, hvorfor ikke? Er sikkert en del du kan snakke om, men usikker på om alle forstår hva du mener nå du sier: Om mine skillzors: Jeg eier alle i PvP enten i BG eller utenfor!!1one Tar ofte instant 2000 critts med pyroblast fyrer av en firblast så en cone of cold critt på 1000, da er rogezorzene daue. :dribble:  neida, bare kødder jeg  :tease:

5435123[/snapback]

Hehe, jeg tok bare å skrev om det generelle innen WoW. Nerd er jeg kjent som uansett :tease:

Skrevet
"kult" må være noe saklig. Holdt f.eks en tale om forvaltningspolitikken på norsk sokkel. Hvorvidt det er forsvarlig å drive oljeutvinning i den "sårbare" barentshavregionen. Drøft dette med å ta med de ulike synspunktene til dem forskjellige aktørene på norsk sokkel. DET er kult!

Bare et eksempel, men hold en tale om ting som faktisk betyr noe for samfunnet og ikke hjernedøde ting som wow. I skolesammenheng skal man opptre seriøst og saklig.

På den annen side kan man self holde en tale om WoW's påvirkning på samfunnet og venneflokken forøvrig. Og det er vel gjerne slik du vil legge det opp uansett. Jeg regner ikke med at du forteller om hvilken armor du har og hvor mange mobs du har drept osv.

5431340[/snapback]

Sarkasmemeteret sprekker :p

Skrevet
Få deg et liv... skriv en tale om et dataspill... nei, det høres rimlig corny ut!

5430676[/snapback]

Pft! Handler om interesser.

Jeg skrev en lang artikkel i mediefaget om WoW og avhengighet av onlinespill og fikk en femmer.

Go for it

Skrevet
2. WoW Er et konsept som bygger på D&D og det gjør stor suksess

5431453[/snapback]

Nei, WoW bygger slettes ikke på D&D. Riktignok har de fleste moderne rollespill tatt mye fra D&D, men det bygger på ingen som helst måte på Dungeons and Dragons sånn rent direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...