Gå til innhold

Nero og avi. filer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte Nero Express til å brenne noen 40 min. lange avi.snutter på en dvd. Men dvd var nesten full etter bare to av snuttene ( begge på 350Mb) Men da jeg likevel prøvde å hive inn en til fikk jeg spm. om jeg ville la det senke kvaliteten til ca 3500Kb/s for å få plass. Noe som jeg gjorde, og da tok plutselig filen ingen plass i det hele tatt. ( Sikkert 350Mb)

Da jeg skulle se på Dvd'en kunne jeg egentlig ikke se noen merkbar forskjell, på de ulike snuttene.

Spm. mitt er : Hvorfor kan en Dvd i utgangspunktet bare romme så lite når det er snakk om slike filer? Går det på tid kanskje?

2. Noen som har noen mening om denne konverteringen som Nero gjør ... Blir kvaliteten så dårlig at det ikke er sebart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
du kan jo konvertere på ulike måter foreslår at du laster ner bruksanvisningen på nero sine sider fines okså på swensk

http://www.nero.com/nero6/eng/Nero_6_QuickStart_Guide.html

5427873[/snapback]

Jo takk for det...

Men det spørsmålet var litt meningsløst egentlig..

Det jeg egentlig lurer er om det er antall minutter på Dvd -platen som gjelder når man skal brenne video-filer som ikke er DVD-filer( typen vob.iso.) ??

Altså; man har bare 120 min. til rådighet på en DVD9 plate??

Skrevet

Det er bitraten som avgjer kor mange minutt ein kan ha på ein DVD, men om ein bruker ein veldig låg bitrate, vil sjølvsagt kvaliteten lide under det.Kva som er minste anbefalte bitrate veit eg ikkje, og er heller ikkje heilt sikker på kor mange minutt ein kan ha på ein vanleg eittlags-DVD for å oppretthalde ein kvalitet so nær opptil originalen som mogleg.

DVDar bruker forresten MPEG2 som codec, so kor store AVI-filene er, har ikkje noko å seie. Den codecen kan gje video som er svært nær kvaliteten til opptak frå eit DV-kamera, men med ein femtedel av storleiken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...