Gå til innhold

Amd 64 3500+,er denne en flaskehals?


Clutch

Anbefalte innlegg

Naboen min ringte og ville kjøpe seg ett nytt grafikkort.Han hadde i utgangspunktet bestillt seg ett Nvidia 7800 GTX,men jeg begynte å lure på om han faktisk fikk utnyttet dette ved det fulle.

 

Han har en "ferdigpakke" ifra Netshop med dette innhold:

 

Amd 64 3500+ CPU

1024 Mb med minne

Nvidia 6600GT

 

Jeg holder en knapp på ett 6800 Ultra eller x850 xt pe.Dette p.g.a hvis han kjøper noe "kraftigere",så mistenker jeg at cpu`en hans kanskje blir en flaskehals.

Kan dette stemme?

Jeg vil gjerne høre andres synspunkt på dette,da jeg ikke har testet de nyere skjermkortene(x1800 og nvidia 7800-serien).

 

Kom gjerne med synspunkter på dette,da vi har satt bestilling til side inntil videre.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3500+ kan bli en flaskehals hvis man spiller i lav oppløsning og lite eyecandy. Da må cpu'en jobbe mye. Med engang man skrur på aa og af i spill, og høy oppløsning, så vil 3500+ gå greit. Hvis det viser seg at 3500+ er en flaskehals, så går en 3500+ greit opp til 2.4ghz med stock vcore. Litt overklokking skader aldri.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å lese denne artikelen som tar for seg dette emnet:

 

GeForce 7800 GTX Performance with Athlon 64

 

Her kan du se at du får en grei boost med 7800 GTX over et 6800 GT med en A64 3500+, og at den prosessoren ligger akkurat på "sweet spot" i forhold til om CPU er flaskehals. Siden artikkelen er basert på GTX utgaven, og ikke GT, bør man dermed anta at 3500+ blir ennå litt mindre flaskehals i dette tilfellet.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Takker for svar og linker!

 

Dette var akkurat det jeg var på utkikk etter.

Da ligger det vel an til å bli ett 7800 GT kort og kanskje 1Gb mer med Ram.

 

Jeg håper vi kan få til alt dette for samme prisen som ett 7800 GTX-kort.

 

Maskinen til naboen blir vel i utgangspunktet brukt til spilling av Battlefield 2 og F.E.A.R.

 

Er det noen 7800GT kort som er bedre enn andre? (jeg tenker da på fabrikant)

Holder en 350W strømforsyning som han har til dette?

 

Link til "ferdigpakke" hos netshop: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7085

 

Mvh

 

Edit: La til link til pc og ett spørsmål.

Endret av Clutch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...