Gå til innhold

Mount & Blade, karakter utvikling(se første post)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en stund siden jeg prøvde det. Så noen bilder i bildetråden her på forumet og leste om at det var så bra. Var selv litt skeptisk til det siden det så ganske kipt ut på bilder, men installerte det likevel.

 

Men det var faktisk veldig bra! Mye bedre enn jeg hadde trodd. Ganske avhengighetsskapende faktisk :p

Anbefaler de som ikke har prøvd det enda å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det er kommet ut nye patcher nå og håper alle vil prøve de:

 

Link til 0.890

 

Link til 0.891

 

Link til 0.892

 

Det lureste på de nye patchene er egentlig å skaffe seg så mye leadership som mulig fordi det nå går ann å bruke siege muligheten mye mer enn i tidligere versjoner :w00t:

 

Jeg vet det er mange som har fått det med seg, men tenkte at de som kanskje ikke har fått det med seg kan få høre om det :thumbup:

 

P.S Jeg la bare inn dette innlegget fordi jeg ville oppdatere Mount and Blade interessen for de som kanskje har mistet litt interessen og i håp om at denne tråden muligens kan ta seg opp igjen :cool:

Lenke til kommentar

Spillet er fremdeles fantastisk og med de nye patchene ble det enda litt bedre. Det er et must have til en veldig billig penge.

 

Er det noen som har forstått hvilken innvirkning skillsen "tactics" har?

 

I forhold til taktikk og utvikling av skills som det var snakk om tidligere så har jeg valt å gå for "two hand" og "hunting crossbow". Armbrøsten kan lades på hesten og tohånds svedene har lang rekkevidde. Jeg synes faktisk det er noe vanskeligere å bruke tohånds sverd i 0.892 enn tidligere. Jeg har følelsen av at de klarer å ta livet av hesten min litt oftere enn tidligere, mulig jeg bare er ute av trening, men...

 

I tillegg så lurer jeg på hva utbygging av de landsbyene har å si. Tjener man mer penger? Jeg spilte bare til level 16 på 0.890 før jeg la inn 0.892 i går og spilte til level 8 så jeg har ikke kommet så langt (glemte/gadd ikke å eksportere helten min).

 

En siste ting. De folkene (heroes) man kan få med seg. Er det noen regelmessighet for når disse kommer? På 0.808 fant jeg vel bare han dusten som måtte ha "padded cloth", på 0.890 fant jeg et par stykker på level 2-4 (samme fyren og en dame), og nå på 0.892 fant jeg Rolf på level 29. Dessverre var skillsene fordelt ganske dårlig så han var en ubrukelig fyr, men jeg har stort sett brukt disse heltene til å samle "party skills".

Lenke til kommentar

Det her var mange spørsmål :ohmy:

 

Skal prøve å svare på noen av de....

 

Tactics er en egenskap som gjør at du får flere av dine folk på banen... Banen har alltid en mengde folk på seg og med tactics kan du få større prosentandel av de folkene :thumbup:

 

Utbygging av landsbyen din eller fief`et ditt gjør ikke så mye, det øker i noen tilfeller folk i byen din der av større skatter og byen liker deg mer ved hver oppgradering :yes:

 

Det er ingen regelmessighet for hvor eller når hero`ene kommer, du har Marnid,Borcha,Rolf og Ymira... Rolf er den eneste med litt kamptrening så derfor er han i 29, men han er på ingen måte "ubrukelig".. Han er like sterk som en gjennomsnitts knight hvis du kjøper litt utstyr til fyren og han er udødelig :w00t: Han blir bare "knocked unconsious" (litt usikker på skrivemåten). Marnid, Borcha og Ymira der imot er bare i lave nivåer og kan derfor oppgraderes hurtig, så i prinsippet hvis du setter dem til å oppgradere sine forskjellige party skills kan du fort få et bra party med godt attack og rask movement pluss god trening...

 

Jeg bruker Ymira som en medic og oppgraderer bare hennes medisinske skills, Marnid er min trader og Borcha øker pathfinding skillsene mine :thumbup:

 

Jeg synes at denne taktikken er bra og jeg kan anbefale den, men det er helt opp til deg...

 

Til slutt vil jeg gi deg en link til Taleworlds forumet hvor du kan få svar på veldig mye og raskere enn her på Gamer.no:

Link til forum

Lenke til kommentar

Takk for svarene Hockax.

 

Jeg har stort sett brukt samme taktikk med de folkene, slik at de satser på hver sine party skills. Jeg har også vært inne på forumene på Talesworld, men de er litt rotete synes jeg. Postet her mest for å se om det kunne bli litt diskusjon om spille i det norske forumet.

 

Etter at jeg ble litt lei 0.808 for en stund tilbake (hadde spilt ganske mye) ble jeg igjen hektet og satt til 06.30 på søndag morgen.... Hadde ikke spillte kræsjet hadde jeg vel sittet der enda :D

Lenke til kommentar

Et tips: Skaff en lang polearm (helst great lance) og begynn å ta nytte av "couched lance damage". Jeg hadde aldri forstått vitsen med polearms før jeg leste en guide til hvordan couched lance fungerer, og det er utrolig effektivt. Man sitter på hesten sin, kommer opp i god nok fart til at karakteren din senker lansen og løper i en fiende slik at spissen på lansen treffer dem. Jeg har en "bent great lance" (tror jeg det var) som har 14 damage, men når man benytter seg av couched lance gjør den over 100 damage i de fleste tilfeller. De eneste folkene det kan være litt vanskelig å drepe med ett treff er knights. Man får i tillegg mye større rekkevidde enn våpnene til alle (bortsett fra andre med lanser), og kan ta dem før de får mulighet til å røre dem.

 

Sitter man på en heavy charger og har en great lance er man det nærmeste man kommer stridsvong i Mount & Blade.

Lenke til kommentar
noen som har et bra tips til å få seg en landsby?

9619408[/snapback]

Det virker som man bare må ferdes rundt og gjøre ting for seg selv helt til man får et tilbud fra en av kongene. Når man takker ja vil man få sin egen landsby som vil gi deg en del denarer i skatter, og man kan gå der og rekruttere (uerfarne) soldater fra kongedømmet du hører til (så om man for eksempel hører til Vaegirs, vil man kunne få Vaegir recruits). Man kan også oppgradere den, men jeg er ikke sikker på hva oppgraderingene gjør. Merk at du ikke trenger å takke ja til det første tilbudet du får; jeg ville "jobbe" for Vaegirs, så jeg bare ventet til jeg fikk et tilbud fra kongen der. Heldigvis var det andre tilbudet jeg fikk derfra :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...