HoaXed Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Heihei.. Har hørt at det finnes en mulighet å kontakte ftp servere ved hjelp av http, men har ikke funnet noe om det på nettet. Men vet dere hvordan jeg kan få dette til å virke. Driver med hjemmeside på skolen, og fylkeskomunen nekter tilgang til ftp altså får jeg ikke lastet opp siden. Noen forslag til hvordan dette utføres?
buskmann Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 FTP og HTTP er to helt forskjellige protokoller (språk som server og klient bruker). Du kan godt legge en FTP-server på port 80 (HTTP-porten), og benytte FTP-protokollen.
roac Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Driver med hjemmeside på skolen, og fylkeskomunen nekter tilgang til ftp altså får jeg ikke lastet opp siden. Noen forslag til hvordan dette utføres? 5408731[/snapback] Litt avhengig av hva de støtter kan både FrontPage Server Exensions og WebDAV være to ting å titte litt på.
Kenny Bones Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Du må bare kontakte it-brukerstøtte i Fylkeskommunen og beskriv situasjonen så åpner de port 21 for deg. Vi må selv gjøre dette når vi skal på en ftp innenfor fylkesrammene ettersom proxy-serveren deres sperrer porten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå