Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi TT eller BMW 520?


Anbefalte innlegg

Er snart 17 år og tida for å kjøpe bil kjem krypandes innpå meg :ohmy:

 

Har egentlig ikkje så masse peiling på bil, bortsett frå at det er status med ein kul bil.

 

Audi TT er en fin bil i seg sjølv, treng ikkje så masse styling.

vurderer bytte ut orginal 4WD, med turbo.

 

BMW 520 ser ikkje ut, men går som eit olja lyn. men ser kul ut med litt styling og fixing :yes:

 

Så eg lurer på kva som anbefalast eller er beste kjøp?

 

Takk for alle kommentarer og svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye har du tenkt å bruke på bil?

 

Og hva mener du med å bytte ut 4WD med turbo??

 

Nå kommer alle TT, med unntak av 3,2 literen, med 1,8T. 150, 180 og 225hk. 3,2 literen har vel 240hk vist jeg ikke tar helt feil

 

Spørs helt hva du skal bruke bilen på, kjøre rundt med folk, komfort?

BMW 520 er da en meget fin bil.

 

En Audi TT er ett leketøy. Er virkelig ikke noe bil for personer som nettopp har fått lappen!!

Lenke til kommentar

Vil ikkje bruke meir en 70.000kr på bil.

 

Orginalt er jo Audi TT med 4WD, og det trenger eg ikkje, så eg bytter ut med turbo.

 

Trur kanskje at TT blir litt for FIN bil som du seier.

Men 1991 BMW 5-serie 520i til 24.800kr, er sikkert eit greit kjøp, kan jo style den opp litt!?!

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Har du tenkt å bruke maks 70.000kr kan du bare glemme Audi TT.

 

Men du sier du bytter ut 4WD med turbo?! Er jo ingenting å "bytte" det!

Turbo har du i en TT, Quattro (4wd) har du i en TT.

Ikke tenk for mye på trim å slikt når du ikke vet formye om bil, finnes for mange slike folk.

En 1991 BMW 520i er en helt kurrant bil, har hørt at de er driftsikker også.

Alt kan styles, men om det blir fint er ett annet spørsmål

Lenke til kommentar

Skal ikke være firkantet, er ungdom selv.

Men vil anbefale deg å kjøpe en 520, og ikke en 535.

Er veldig lett å trå til å gasse avgåre, så anbefaler deg en bil med liten motor i begynnelsen slik at du blir vant til å kjøre. Ett halvt år/ett års tid, så kan du vurdere biler med større motor.

Har x antall kamerater som har kondemnert bilene sine kun måneder etter de fikk lappen. De kjøpte bil med for stor motor.

Lenke til kommentar

Audi TT er ikke noe tøft det. Bare gamle menn i overgangsalderen som kjøper TT.. Sånn, nå har jeg irritert mange :D

 

Men, som eier av BMW, må jeg jo nesten si BMW. Personlig mener jeg at e34 5-serie ser bedre ut. Skift ut alt av gule blinklys, så har du allerde gjort masse for bilen. Å senke den skader jo heller ikke. Og felgene er jo ikke minst veldig viktig for et bra resultat :)

 

Bmw525i013.sized.jpg

 

Åh, ingenting er som BMW. Sjekk denne da.. (e36 vel og merke)

 

P1010022a.sized.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har en TT. Lykke til med å finne en under 70.000...

Utgaven med 180hk fås både med og uten 4WD (quattro).

 

Som Gmail sier, alle 1,8-literne har turbo fra før. (Gmail: TT finnes ikke i 150hk, såvidt jeg vet..?)

 

Nå er det jo to vanvittig forskjellige biler du snakker om her med TT og 520 da. Hvis det virkelig står mellom de to, bør du nok tenke litt mer gjennom hva du skal bruke den til (i stedet for å spørre her).

Lenke til kommentar

Virker som om du kanskje roter litt med ord og utrykk her. Audi TT hvor du bytter ut firehjulstrekket med turbo, og Bmw 520 som går som et olja lyn? Isåfall har oljesmurte lyn satt ned hastigheten kraftig siden sist jeg sjekka.

 

Hvis du titter på f.eks Finn.no vil du oppdage at den billigste Audi TT koster 189 900, mens den dyreste ligger på 425 000 kroner. Om du klarer å få dine 70 000 til å vokse til nesten 200 innen du får lappen, fortell meg hvordan.

 

En Bmw E34 derimot er godt innen rekkevidde for deg. Husk at det ligger flere utgifter i en bil enn bare innkjøpsprisen, så om du har 70 000 driter du deg veldig ut økonomisk om du kjøper en bil til 69 900 den dagen du svinger inn på Statoil for å fylle opp tanken.

Lenke til kommentar
Jeg har en TT. Lykke til med å finne en under 70.000...

Utgaven med 180hk fås både med og uten 4WD (quattro).

 

Som Gmail sier, alle 1,8-literne har turbo fra før. (Gmail: TT finnes ikke i 150hk, såvidt jeg vet..?)

 

Nå er det jo to vanvittig forskjellige biler du snakker om her med TT og 520 da. Hvis det virkelig står mellom de to, bør du nok tenke litt mer gjennom hva du skal bruke den til (i stedet for å spørre her).

5408176[/snapback]

 

Helt riktig som du sier, TT kom ikke i 150hk, en glipp fra min side.

 

Søk på finn.no eller autodb.no etter prisklasse så finner du hva du får for ca 70.000kr. Er utrolig mange biler tilsalgs under denne prisen.

Lenke til kommentar

motor problemer eletriske problemer... generelle problemer som gjør at de pr 2005 var den(ny)bilen som har hatt flest nødstopp langs motorveier i verden

det sto en artikkel om det på dinside.no (har ikke linken)

Endret av exs
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TT kom med 150 hk, bare ikke i Norge også tror jeg den bare var mulig å få i kombinasjon med 4wd. Du får også en DTM utgave med 1,8t på 240 som er gjort lettere, den er raskere enn 3,2. Jeg er ganske sikker på at 3,2 har 250 hk.

 

Jeg er også litt spent på hva du invisterer i får å få dine 70k til å nærmere 3 dobble seg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...