Gå til innhold

Negative resistances borte? ( 1.9 )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser i patchnotes at Warlock curses har fått forandringer:

Curse of Shadow and Curse of the Elements - These curses can no longer cause resistance to become negative. To compensate, both curses now increases the damage taken from the appropriate schools by a percentage.

Jeg har også hørt noen si at negative resistances ikke eksisterer lengre i det hele tatt, og dermed heller ingen +dmg bonus. Stemmer dette? Hvis jeg da bruker Don Rodrigo ringen (den nye caster ringen fra AV som gir -20 magic resist på target) og target allerede har 0 resist, vil den da ha 0 effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Riktig, du kan ikke få negative resistances!

5411631[/snapback]

Vil det si at man ikke lenger kan critte 9.000-10.000 i bwl?

Skrevet

5411631[/snapback]

5411902[/snapback]

Joda, på de Drakonoids folka kan du det. Men det har ikke noe med resistances å gjøre, er bare det at de er designa til å være svak mot et enkelt element hver.

Verdt å merke seg at mobs fremdeles kan få deg ned i negative resistances, som f.ex lava packs i MC ;)

Skrevet

5411631[/snapback]

5411902[/snapback]

Joda, på de Drakonoids folka kan du det. Men det har ikke noe med resistances å gjøre, er bare det at de er designa til å være svak mot et enkelt element hver.

Verdt å merke seg at mobs fremdeles kan få deg ned i negative resistances, som f.ex lava packs i MC ;)

5413029[/snapback]

Mulig det, men det vises ikke som mindre enn "0" i UI'et hvertfall.

Skrevet
Så om e warlock bruken den der magien slik at de reduserer min shadow resistance så har det ingen effekt?

5414114[/snapback]

Curse of Shadow fjerner nå 60 shadowresistance (ikke lenger en til 0) og legger til 5% shadowdamage.

Så hvis du har utstyr som gir 60 shadowresistance og en warlock bruker CoS på deg får du nå 0 resistance og tar 5% mer skade fra shadowspells.

Skrevet
Så om e warlock bruken den der magien slik at de reduserer min shadow resistance så har det ingen effekt?

5414114[/snapback]

Curse of Shadow fjerner nå 60 shadowresistance (ikke lenger en til 0) og legger til 5% shadowdamage.

Så hvis du har utstyr som gir 60 shadowresistance og en warlock bruker CoS på deg får du nå 0 resistance og tar 5% mer skade fra shadowspells.

5414163[/snapback]

Den reduserer shadow resistance med 75 og legger til 10% skade. Tilsvarende med Curse of Elements. Det her er ikke så stor nerf for warlocks i skade over tid, men det er en stor buff for mages, som nå drar nytte av Curse of Elements for frost bolt.

Jeg skader nesten like mye som før, men ble dratt fra av noen mages som nå skader mer. Mine høyeste crits gikk ned med godt over 1000 damage, men jeg skader litt mer på alle "vanlige" bolts. I tillegg hjelper også den nye CoS på Siphon Life, Drain Life, Corruption og så videre.

Hvordan forandringen arter seg varierer nok med build og utstyr. Er Shadow Mastery/Ruin speccet (30/0/21) med noe rundt 450 shadow damage (+ trinket).

Skrevet

Nåja, mages fikk god nytte av Curse of Elements før patchen også vil jeg tro :) Mine shadowbolts hitta stort sett for 800-1000 pre patch, med ca +65shadowdmg. En mage ville fått samme boost med CoE.

Skrevet
Nåja, mages fikk god nytte av Curse of Elements før patchen også vil jeg tro :) Mine shadowbolts hitta stort sett for 800-1000 pre patch, med ca +65shadowdmg. En mage ville fått samme boost med CoE.

5415334[/snapback]

Nei.

Frost bolt blir regnet som en "binary spell". Disse dro ikke nytte av neagtiv resist, og dermed dro de ikke nytte av CoE slik warlocks dro nytte av CoS.

Skrevet

Spiller ikke warlock selv, men kan ikke fatte at dette er annet enn stealthbuff. 10% damage er vel gjerne mindre enn hva du fikk med vulnerability bonus, så ved første øyekast vil det se ut som en kraftig nerf ikke sant?

Men saken er den at negativ resistance såvidt jeg vet fortsatt finnes, du kan bare ikke få det av warlock curses. Og samtidig la blizzard til massevis av gear (blant annet en ring fra AV) som reduserer resistance på target.

Så da får target 0 resistance pga curse, og om warlocken og eventuelle andre castere har brukbart gear og dermed en slik item, vil den itemen sørge for negativ resistance. Voila, vulnerability bonus OG +10% damage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...