Gå til innhold

Samsung spinpoint 80Gb Lager ulyder-diagnosetest?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som emnefeltet sier så har jeg nylig gått til anskaffelse av en Ny harddisk til laptopen.

Den lager en rekke mekaniske ulyder som piping og smell, og da disse riktignok er nokså sporadiske så er det vanskelig å få bevist det ovenfor butikken disken er kjøpt i.

Det jeg imidlertid lurer på er hva som finnes av diagnosetester o.l., da jeg alt annet enn stoler på denne disken.

 

Håper dere har noen tips der ute? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Som emnefeltet sier så har jeg nylig gått til anskaffelse av en Ny harddisk til laptopen.

Den lager en rekke mekaniske ulyder som piping og smell, og da disse riktignok er nokså sporadiske så er det vanskelig å få bevist det ovenfor butikken disken er kjøpt i.

Det jeg imidlertid lurer på er hva som finnes av diagnosetester o.l., da jeg alt annet enn stoler på denne disken.

 

Håper dere har noen tips der ute?  :w00t:

5401812[/snapback]

 

Last ned HUTIL versjon 2.0 fra samsung.com og kjør self diagnostic test. Der kan du også stille inn DMA til 133mb/s da disken leveres med ATA100 standard, selv om den støtter ATA133

Lenke til kommentar
Hei!

 

Som emnefeltet sier så har jeg nylig gått til anskaffelse av en Ny harddisk til laptopen.

Den lager en rekke mekaniske ulyder som piping og smell, og da disse riktignok er nokså sporadiske så er det vanskelig å få bevist det ovenfor butikken disken er kjøpt i.

Det jeg imidlertid lurer på er hva som finnes av diagnosetester o.l., da jeg alt annet enn stoler på denne disken.

 

Håper dere har noen tips der ute?  :w00t:

5401812[/snapback]

 

Last ned HUTIL versjon 2.0 fra samsung.com og kjør self diagnostic test. Der kan du også stille inn DMA til 133mb/s da disken leveres med ATA100 standard, selv om den støtter ATA133

5401848[/snapback]

 

Jeg prøvde det, men har ikke diskettsatsjon så jeg får ikke laget noen bootdisk. Såvidt jeg forstod skulle den kjøres slik. Jeg prøvde å åpne et command prompt og kjøre derfra, men det skjedde mer eller mindre ingenting.

Fler ideer?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Som emnefeltet sier så har jeg nylig gått til anskaffelse av en Ny harddisk til laptopen.

Den lager en rekke mekaniske ulyder som piping og smell, og da disse riktignok er nokså sporadiske så er det vanskelig å få bevist det ovenfor butikken disken er kjøpt i.

Det jeg imidlertid lurer på er hva som finnes av diagnosetester o.l., da jeg alt annet enn stoler på denne disken.

 

Håper dere har noen tips der ute?  :w00t:

5401812[/snapback]

 

Last ned HUTIL versjon 2.0 fra samsung.com og kjør self diagnostic test. Der kan du også stille inn DMA til 133mb/s da disken leveres med ATA100 standard, selv om den støtter ATA133

5401848[/snapback]

 

Jeg prøvde det, men har ikke diskettsatsjon så jeg får ikke laget noen bootdisk. Såvidt jeg forstod skulle den kjøres slik. Jeg prøvde å åpne et command prompt og kjøre derfra, men det skjedde mer eller mindre ingenting.

Fler ideer?

5401881[/snapback]

 

Hvis du har en minnepinne ala Corsair Flash Voyager kan du boote fra den...?

 

EDIT: Evt. lage en boot-cd hvis du har cd-brenner...

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...