Gå til innhold

Hvor mye koster det å studere i utlandet + Studiefinansierin


allyse

Anbefalte innlegg

Hvor mye pleier det å koste å bo og studere i utlandet (som f.eks australia)

 

Har tenkt på å gå 2 år der, og lurer på om økonomien vil trå til nok...

 

Selvfølgerlig har jeg ikk studiekompetanse (derfor bruker jeg Noroff det første året da trenger jeg ikke stud. komp. for å studere videre i aus.)

 

Problemet er at Lånekassen vil da ikke låne meg penger, og jeg kan ikke ta et lån med 15% rente som løper fra lånedatoen. Vi snakker jo her om borteiomot 200.000 eller mer for 3 år. Det kommer vel bo osv. også med...

 

Hva skal jeg gjøre? Sette meg ned i stolen å sutre? Føler jeg som har valgt litt anderledes blir oversett og rett og slett bare fnyst av av staten. De har og ser ikke ut til å ville gjøre noe, NOE som helst for at jeg skal få en mulighet.

 

Råd, og svar mottas med takk :smile:

 

Mvh

A. Lyse

 

[ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-09-09 17:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-09 17:10, allyse skrev:

Hvor mye pleier det å koste å bo og studere i utlandet (som f.eks australia)


Har tenkt på å gå 2 år der, og lurer på om økonomien vil trå til nok...


Selvfølgerlig har jeg ikk studiekompetanse (derfor bruker jeg Noroff det første året da trenger jeg ikke stud. komp. for å studere videre i aus.)


Problemet er at Lånekassen vil da ikke låne meg penger, og jeg kan ikke ta et lån med 15% rente som løper fra lånedatoen. Vi snakker jo her om borteiomot 200.000 eller mer for 3 år. Det kommer vel bo osv. også med...


Hva skal jeg gjøre? Sette meg ned i stolen å sutre? Føler jeg som har valgt litt anderledes blir oversett og rett og slett bare fnyst av av staten. De har og ser ikke ut til å ville gjøre noe, NOE som helst for at jeg skal få en mulighet.


Råd, og svar mottas med takk :smile:


Mvh

A. Lyse


 

Masse penger.

 

Nei; det gjoer den ikke.

 

Har du ikke studiekompetanse sier du? Vel, du kan jo alltids selge raeva di her nede... :lol:

 

Men helt aerlig: studiekvaliteten her nede er veldig "fabrikk-preget", hvis du er med paa tanken. Tror du vil ha mer igjen for aa ta deg ett halvaars ekstra studielaan ved endt utdannelse( eller whatever Laanekassen gir deg), og dra paa backpacker-ferie her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...