Gå til innhold

Vil Sims 2 kjøre på denne datamaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei.

Jeg lurer på om spillet Sims 2 kan kjøres på denne bærbare maskinen:

http://tinyurl.co.uk/g8t1

Jeg vet at den har nok minne og slikt, men det jeg lurer på er om grafikkortet (som er helt standard) matcher Sims 2 sine krav. Bak på Sims 2-pakken står det:

The Sims 2 krever et skjermkort som støtter 32 MB Transform & Lightning (T&L) med støtte for DirectX 9.0-driver (DirectX 9,0c følger med på DVD-en). T&L-kort som støttes: NVIDIA Geforce2 eller bedre. NVIDIA Quadro-serien: ATI Radeon 7200 eller bedre. Har du skjermkort som ike støtter T&L, som ATI Radeon 7000 (VE-serien) og Intel Extreme Graphics 82485, 82865, 82915 må du ha prosessor med minst 2,0 GHz.

:hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjermkortet på den pcen er ikke noe å skryte av akkurat. Jeg tror nok du vil få kjørt spillet, men jeg tviler på at det kommer til å gå flytende.

Skrevet (endret)

Man kan alltid vente og få en bedre maskin til samme pris.

EDIT: Jeg bare mente at folk alltid sier "vent litt og kjøp en bedre maskin til samme pris". Prisene går alltid nedover, så man kan likegodt kjøpe med en gang, så lenge ikke et nytt produkt akkurat skal til å lanseres.

PS: Redigerte denne posten, så den ikke teller på postcounten :tease: Som om postcounten er det viktigste på et forum :p

Sorry hvis innlegget mitt var litt offtopic.

Endret av matsemann1
Skrevet (endret)

PC'en er i hus for flere måneder siden. Skulle gjerne hatt et langt bedre grafikkort, men jeg fikk PC'en av Elkjøp pga. en 3,5 års lang reklamasjonssak og jeg hadde lite å velge i.

Jeg klarte nemlig å kjøre spillet på min gamle stasjonære som ikke hadde et grafikkort som passet og på stusselige 64 MB i tillegg. Den hadde også 256 MB ram og en AMD Athlon 1800 (det siste kan være feil). Spillet gikk meget tregt, men det gikk!

Endret av Duval
Skrevet (endret)
PC'en er i hus for flere måneder siden. Skulle gjerne hatt et langt bedre grafikkort, men jeg fikk PC'en av Elkjøp pga. en 3,5 års lang reklamasjonssak og jeg hadde lite å velge i.

Jeg klarte nemlig å kjøre spillet på min gamle stasjonære som ikke hadde et grafikkort som passet og på stusselige 64 MB i tillegg. Den hadde også 256 MB ram og en AMD Athlon 1800 (det siste kan være feil). Spillet gikk meget tregt, men det gikk!

5394832[/snapback]

hvis du har spillet og maskinen, koffor gidd du å bruke tid på å spørre om maskinen takler spillet då? når du kan finne det ut på 10 minutt med å instalere sims? :thumbdown:

Men unasett, så krever ikkje akkurat sims2 så masse av grafikkkortet ditt då, det er jo ikkje akkurat et tung grafikkspill som krever ekstreme menger. kjenner no folk som har instalert samme spillet på en PC med Radeon 9200 128mb, og det gikk helt fint. kanskje litt hakking ol. men levbart.

og til "matsemann1" du kan lære deg å lese før du poster, den posten du skreiv er kun ment for å få mer på postcounten din.

"må du ha prosessor med minst 2,0 GHz."

det er ingen vits i å tro at du trenger 2Ghz for å kjøre spillet har selv 1.6 Ghz Athlon XP2000+ og her går det strålende.

Endret av vegis
Skrevet

Eg trur det vil gå greit å spele Sims2. Som sagt er ikkje skjermkortet det aller beste, men etter det eg har lest burde det klare mindre krevande spel relativt greit.

og til "matsemann1" du kan lære deg å lese før du poster, den posten du skreiv er kun ment for å få mer på postcounten din.

Han misforsto kva du meinte i innlegget ditt, du trenger ikkje kome med ein skjennepreike av den grunn. Meiner du at eit innlegg er unødvendig så rapporterer du det.

det er ingen vits i å tro at du trenger 2Ghz for å kjøre spillet har selv 1.6 Ghz Athlon XP2000+ og her går det strålende.

Ein XP2000+ tilsvarer ca 2 GHz.

Skrevet

hvis du har spillet og maskinen, koffor gidd du å bruke tid på å spørre om maskinen takler spillet då? når du kan finne det ut på 10 minutt med å instalere sims? :thumbdown:

Jeg kjøpte spillet i dag og har til gode å bryte forseglingen. Forrige gang jeg installerte, var det ikke mitt spill. Derfor spurte jeg. :)

Takk for svarene!

Skrevet

Ein XP2000+ tilsvarer ca 2 GHz.

5395211[/snapback]

I teorien så skal prosessoren min tilsvare en 2Ghz, men av og til tviler eg sterkt siden den jobber ekstremt mye treigere enn en 2Ghz Intel CPU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...