Gå til innhold

Vannkjøling til 939 MSI diamond


Anbefalte innlegg

Igår fik jeg snacks fra Norek :)

 

San Diego 3700+

MSI K8N Diamond

Og en vannkjølingsblokk, waterchill antartica som skal pase alle socketene.

 

På baksiden av hovedkortet er det en metalplate som er limt fast som skal støtte opp en eventuel cpuvifte.

For at jeg skal kunne montere vannkjølingsblokka må jeg ta av denne plata. Men den er jo limt fast.

Er det noen her som har noen ideér?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde same problemet som deg, med mitt Diamond-kort. Det limet er kraftige saker, men eg fann ein måte som fungerte veldig bra: Eg klypte opp remser av papp/plastikk som var stive, men ikkje med for skarpe kantar. Så stakk eg desse remsene inn mellom plata og hovudkortet og gnikka forsiktig litt att og fram for å løyse limet. Når eg hadde fått løyst ein del av plata, stakk eg papp eller liknande inn mellom kort og plate så det ikkje skulle lime seg saman att. Då eg hadde gjort dette på tilstrekkjeleg mange plassar rundt plata, løsna heile sulamitten. Enkelt, reinsleg og null bending og bryting på hovudkortet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har et K8N s939 som jeg monterte en DD TDX på.

Plata på baksiden lot jeg være.

Festeskruene til blokka var omtrent samme dimensjon som festeskruene til plastikkbraketten. Skruene til blokka skrudde jeg gjennom hullene til bakplata og festet på vanlig måte med mutter på begge sider.

Ettersom blokka festes med to og ikke fire skruer tenkte jeg det var greit med ekstra avstiving. Fungerer.

Lenke til kommentar

Tenkte på den løsninga jeg å, men skruene til vannkjølingsblokka er for tykke til og gå ned i hullene til plata, og skruene til plata er for tynne til blokka.

dvs at blokka ikke vil sitte stramt på, den vil skli nedover littegrann når jeg setter opp toweret!

Lenke til kommentar
Har ca en halv mm klarering mellomo NB-kjøleren og grafikkkortet, hehe.

Cpu ligger på ca 33-35grader load. NB på 27-30, og GPU på 40-45 :(

5414846[/snapback]

ca en halv mm klarering :cry:

Mener du at skjermkortet nesten tar i toppen på NB, eller er det på siden du mener ?

 

Vannblokka mi er jo høyrere enn NB kjøleren som sitter på hovedkortet nå :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...