Gå til innhold

Anbefaling av tv-serier? Kan noen hjelpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oz, min venn.

 

-6 gode sesonger

-Brutalt & usensurert

-Hjertevarmt og interessant

-Kriminalitet

-HBO

5385684[/snapback]

 

Jeg snuser litt rundt på denne serien nå; kan du kort si hva den handler om og hva som gjøre den spennende og interessant, i forhold til de seriene jeg har nevnt? Har nemlig akkurat sett ferdig sesong 4 at The Shield på DVD, og ser etter nye serier :p

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale "Angel" som går sent på tv2, husker ikke hvilken dag den går.

5410353[/snapback]

Sendes Tirsdag klokken 00:50.

 

Amerikansk spenningsserie. Angel er vampyren med sjel og samvittighet. I Los Angeles' underverden redder han fortapte sjeler, i håp om å bli tilgitt for alle sine synder og en dag bli menneske.

Lenke til kommentar
Oz, min venn.

 

-6 gode sesonger

-Brutalt & usensurert

-Hjertevarmt og interessant

-Kriminalitet

-HBO

5385684[/snapback]

 

Jeg snuser litt rundt på denne serien nå; kan du kort si hva den handler om og hva som gjøre den spennende og interessant, i forhold til de seriene jeg har nevnt? Har nemlig akkurat sett ferdig sesong 4 at The Shield på DVD, og ser etter nye serier :p

5408283[/snapback]

 

Serien handler om forholdene inne i et amerikansk fengsel. Hovedtyngden av handlingen er lagt til Emerald City, som er en eksperimentell avdeling hvor fanger får gå fritt rundt i et slags mikrosamfunn. Serien følger innsatte og ansatte, og det er ingen klar skillelinje mellom rett og galt eller noen moralsk pekefinger.

 

Det er spennende å følge med på de ulike konfliktene, spesielt den mellom Tobias Beecher og Vernon Schillinger (selv om det kanskje ikke sier deg så mye, men de innvidde vil nok si seg enige).

 

Oz er ikke en spenningsserie som Prison Break, men til gjengjeld illustrerer den et morbid miljø som gjorde til og med meg litt uvel ;)

 

Ikke det at det lyder så klingende eller fristende i seg selv, men følelsen av å se på noe unikt og autentisk (i forhold til de fleste andre tv-serier) er en gjensittende følelse av å skue denne serien.

 

På mange måter er Oz en allusjon på hele USA. Rasekonflikter, korrupsjon, gjengmentalitet osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...