Gå til innhold

LCD... 20" Widescreen eller 20" 4:3


RC1

Anbefalte innlegg

Min gode "gamle" crt er i ferd med å ta kvelden og jeg tror ikke det er verdt å reparere den (garantien har gått ut)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515582&hl=

 

Jeg funderer på å skaffe meg en 20" LCD, jeg driver mest med bildebehandling og litt videoredigering.

Spiller også BF2 av og til (de gangene jeg ikke blir kastet ut for, for høy ping) :p

 

Problemet er at jeg er i tvil om widescreen er noe for meg, er liksom vant til 1600x1200.

Skjermene jeg vurderer er LaCie Photon Vision II 20 og Dell Ultrasharp 2005FPW 20"

 

Hjelp, hva skal jeg velge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste spill kjører i oppløsninger som er i 4:3-format, så jeg anbefaler at du velger en slik skjerm.

5385341[/snapback]

Tull.

 

Jeg vil anbefale Dell 2005FPW. Utrolig bra skjerm som du kan vri 90 grader om du holder på med tekstbehandling. For film er 16:10 formatet genialt.

Lenke til kommentar
Tull.

 

Jeg vil anbefale Dell 2005FPW. Utrolig bra skjerm som du kan vri 90 grader om du holder på med tekstbehandling. For film er 16:10 formatet genialt.

5385385[/snapback]

 

 

Åssen blir spill som ikke er beregnet for widescreen i 16:10 format da?

Trodde widescreen var 16:9 jeg... :hmm:

Vil windows "bilde" føles mindre i 16:10 enn 4:3?

Har ikke sett noen pc bilde på widescreen før, har liksom bare sett film på widescreen tv'er ;)

Lenke til kommentar

Har 2 stk LaCie, som mange andre på forumet, og det er gode skjermer. Anbefales, og fungerer ypperlig når de er roterte. Du får en fin bredde, og ikke så voldsom høyde på skjermen. Det at de faktisk er 4:3 kan være en god fordel men det trenger vel strengt talt ikke være det. I ditt tilfelle vil du få en bittelitt høyere oppløsning med 4:3 20" skjermen enn Dell, og det spørs nok ikke om LaCie banker Dell skjermen nord og ned på farger. Hadde vært morro å hørt brukere som har/har hatt begge deler! Hadde jeg planlagt dualhead hadde jeg helt klart valgt 2stk 4:3, men det har kanskje med smak og behag å gjøre.

 

Selv har jeg ikke widescreen skjermer på PC, men jeg kjører en projektor som er 16:9. Det er ikke bare-bare å f.eks. spille hvis man ikke har support i spillet, men det begynner å komme seg! Men det er mulig det blir en widescreen skjerm neste gang. Men da skal den minst være 24", taper litt i høyden med å gå for widescreen ;)

Lenke til kommentar
Tull.

 

Jeg vil anbefale Dell 2005FPW. Utrolig bra skjerm som du kan vri 90 grader om du holder på med tekstbehandling. For film er 16:10 formatet genialt.

5385385[/snapback]

 

 

Åssen blir spill som ikke er beregnet for widescreen i 16:10 format da?

Trodde widescreen var 16:9 jeg... :hmm:

Vil windows "bilde" føles mindre i 16:10 enn 4:3?

Har ikke sett noen pc bilde på widescreen før, har liksom bare sett film på widescreen tv'er ;)

5385686[/snapback]

 

 

Nye spel vil støtte widescreen oppløysinger. Mange gamle spel støtter det også. Det er ikkkje noke problem.

 

oppløysinga på pc lcd skjermer er 16:10 i stade for 9, kvifor veit eg ikkje men slik er det berre.

 

Gå for widescreen, du skal leite ei stund etter og finne noke som er meir behaglig og sitte bak!

Lenke til kommentar
De fleste spill kjører i oppløsninger som er i 4:3-format, så jeg anbefaler at du velger en slik skjerm.

5385341[/snapback]

 

 

Helt enig med han som også svarte på dette : Tull!

 

Har en dell 2005fpw i 2 måneder nå. og funker meget bra til både gamle og nye spill!! og film! går aldri tilbake til en 4:3skjerm!! aldri!1 :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en widescreen skjerm til de som ser mye film og lignende på pcen.

Har en 26" lcd tv koblet til som er widescreen, og det er fantastisk å ha så mye ekstra plass på skjermen i forhold til 4:3 formatet.

 

Har nettopp bestilt en 19"widescreen skjerm fra FSC, som jeg skal bruke sammen med en 17" 4:3 skjerm. Da kan jeg evt spille på 17"..

 

Men vil sterkt anbefale en widescreen skjerm!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått Dell 2405 og må si jeg er godt fornøyd med den.

Fikk den i går så jeg har ikke testet den så mye ennå, men film og spill går helt fint uten noe etterslep som jeg kan se i hvertfall.

 

Desværre har jeg for dårlig skjermkort til å kjøre BF2 i full uppløsning og hvis jeg tar tak i f.eks. winamp og drar den fort over skjermen så blir det en liten hale etter den men det er som sagt skjermkortet som er problemet.

 

Kan trygt anbefale denne til alle som vurderer å kjøpe den.

30" hadde nok blitt litt for stor for meg (jeg sitter ca. 70cm i fra skjermen)

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Hale? I 2D? Hm......!

5498733[/snapback]

 

 

:D

Det er ikke noe å være redd for, mest sannsynlig så sliter skjermkortet litt med 1920x1200 oppløsning.

Har ikke opplevd noe etterslep i BF2 eller action filmer, skal sjekke ut en bilfilm etterpå for å se åssen den takler det ;)

 

Hardwaren min:

Gainward GeForce 6600GT AGP, har nemlig ikke PCI-E slot på HK'et

P4 3.2Ghz

2Gb Ram

Soundblaster X-FI

 

 

EDIT: Har nettopp testet ut biljakt scenen i Gone in 60 sec. og det var ikke tegn til etterslep :w00t:

Endret av RC1
Lenke til kommentar
Hale? I 2D? Hm......!

5498733[/snapback]

 

Tenkte jeg skulle lage en video for å vise deg den "halen" som hang etter når jeg dro winamp over skjermen men den er borte....

Tipper det var et eller annet som dro litt minne eller noe i går....

 

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...