Gå til innhold

tt bigwater lakk som en sil, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Det er slike tråder som dette som gjør meg (fremdeles) noe skeptisk til vannkjøling.. ihvertfall de billigste settene.

:hmm:

5386628[/snapback]

 

skjønner deg godt. tror dette blir det siste jeg ser av vannkjølig på lenge. helt til jeg kjøper meg et sikkerlig kvalitets sett senere, nå mp jeg sikkert ut med et par tusen til ny hw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm var ikke han jeg siktet til heller da.

5386482[/snapback]

 

Men hvorfor skal da PSdata blandes inn i dette? Trådstarter har handlet hos Netshop. Netshop skal dermed ordne opp med kunden. Netshop igjen går til leverandøren sin av vannkjølingen det gjelder for å få dekket sine tap.

 

Kjøper Netshop vannkjøling fra PSdata?

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Når det gjelder erstatning så mener nå jeg at Selger må erstatte de ødelagte delene. Det er jo beviselig at det er vannkjølinga som har herpa resten av maskina. Men er alikevell litt nyskjerrig på hvor cpublokka er røket.. er det rundt/på nipplene? eller selve blikka? Antar at den spruken delen er av plexi?

 

Jeg har aldri skjønt at det lages vannblokker med plexi på en side, det må jo nødvendigvis kjøle dårligere da plexi leder varme dårlig. Altså en går glipp av en del kjøling på en side, og ikke minst kobber brekker sjeldent.

 

Edit: Har du noen bilder?

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Hmmm var ikke han jeg siktet til heller da.

5386482[/snapback]

 

Men hvorfor skal da PSdata blandes inn i dette? Trådstarter har handlet hos Netshop. Netshop skal dermed ordne opp med kunden. Netshop igjen går til leverandøren sin av vannkjølingen det gjelder for å få dekket sine tap.

 

Kjøper Netshop vannkjøling fra PSdata?

5386696[/snapback]

 

Asså, forsto det slikt at han hadde kjøpt alt av pc utstyr på netshop men ikke TT settet, tenkte han hadde kjøpt det hos psdata når de hadde det på tilbud. Men det var jo feil, hehe beklager. :blush:

 

Da er vi enig at Netshop skal ta det opp med TT og så skal alt blir erstattet ;)

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Sikker på at hardwaren faktisk er ødelagt?

 

Ta ut all hardwaren, skyll alt untatt harddisken og annet som ikke er vått grundig i rent vann, la det tørke i 10-12 timer og prøv det igjen. Jeg har hatt en god del vannlekasjer, og somoftest er det bare å få det rent og tørt, så fungerer det igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dessverre er det ikke stort vi kan gjøre med dette. Et forslag er om dere

benytter innboforsikringen. Slike skadere dekkes ikke av garanti dessverre.

 

Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, du finner dette

under kundesenter på siden vår.

Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark med penn.

Returer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning

Send pakken som norgespakke da vil vi få sporing på den. Varer returnert uten

feil/mangler faktureres med gebyr.

Med vennlig hilsen

Thor Retur og support

Telefon 33422210

 

fikk svaret fra netshop i dag. dette stod det. hva gjør jeg nå a?

Lenke til kommentar
... Slike skadere dekkes ikke av garanti dessverre ...

 

fikk svaret fra netshop i dag. dette stod det. hva gjør jeg nå a?

5387654[/snapback]

 

Vel, da må du _reklamere_ på varen, og hevde din reklamasjonsrett.

Les gjerne Forbrukerkjøpsloven og legg merke til §27 og 34

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter,

foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til

fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

(uthevet av meg).
Lenke til kommentar

Vi kikket litt på denne saken her nå, tror Thor hadde misforstått litt. Han hadde ikke sett at TT-settet var kjøpt hos oss, da salgshistorikken på kunden lå hos Netshop Oslo (og det er en annen klient hos oss). Så lenge settet er kjøpt hos oss vil vi selvsagt være behjelpelige med å løse problemene, så sant alt er montert som det skal gjøres. Simvik får en mail med fremgangsmåte om litt, så løser det seg nok etter hvert.

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

 

fikk svaret fra netshop i dag. dette stod det. hva gjør jeg nå a?

5387654[/snapback]

 

Nå eskalerer vel tråden til enda en tråd om "forbrukernes rettigheter".. :)

 

Det har vært en del saker med vannkjølings-kit, følgeskader av vannlekkasjer..

Synes det virker litt uansvarlig å selge slike kit med tanke på eventuelle erstatnings-saker/erstatnings-ansvar.

 

Den paragrafen "BearCat" refererer til ser ut (for meg) som advokat-mat.. :!:

 

PS.

Man *må* ikke ha vannkjølings-kit for at "data'n" skal fungere.. eller for å "fremstille" Super-pi resultater/spille CS..

Lenke til kommentar

Vel jeg ville ikke kalt TT noe dritt akkurat selv om det er billig, hvis du hadde fulgt riktig fremgangsmåte ville det sikker funket, jeg har hatt mitt i et år nå ingen problemer uten om proppen på tanken men det var min feil. Riktignok kan jeg være "heldig" og ha fått et TT bigwater som ikke hadde feilaget varer men hva vet vel jeg :p;)

 

EDIT: proppen ble fixet opp i og :p jeg ringte psdata og spurte om det var noen måte jeg kunne få ny, de sendte meg ny og 2 dager senere var den i posten ;)

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar
Vel jeg ville ikke kalt TT noe dritt akkurat selv om det er billig, hvis du hadde fulgt riktig fremgangsmåte ville det sikker funket, jeg har hatt mitt i et år nå ingen problemer uten om proppen på tanken men det var min feil. Riktignok kan jeg være "heldig" og ha fått et TT bigwater som ikke hadde feilaget varer men hva vet vel jeg :p;)

 

EDIT: proppen ble fixet opp i og :p jeg ringte psdata og spurte om det var noen måte jeg kunne få ny, de sendte meg ny og 2 dager senere var den i posten ;)

5387918[/snapback]

 

"Hvis du hadde fulgt riktig fremgangsmåte ville det sikkert funket" må være den mest arrogante påstanden om dette settet jeg noensinne har hørt på dette forumet!

 

Jeg hadde 3 sett av denne typen hvor _alle_ 3 pumpene slutta å fungere etter toppen 5 dager, blokka sprakk og settet lakk overalt. Jeg brukte silikon for å tette det, men da var ikke blokka tett i skjøten (plexi/kopper).

 

Jeg vil påstå at jeg er noenlunde fingernem og forutsatt at jeg ikke er grønn har jeg montert dette riktig - i likhet med _mange_ av forumbrukerne her.

 

Settet er av dårlig kvalitet, det kan ikke klandres andre enn ThermalTake, ikke PSData, NetShop eller sluttbruker.

Lenke til kommentar

nja var ikke akkurat ment frekt da men, såklart det spørs alt er hvordan du setter det sammen alt har noen betydning men riktignok er dette min mening uttalte meg litt feil i stad, sorry for det da men.

 

men som jeg sa TT er bra når du virkelig får det til og funke. som mange sier er det møkk men folk har sine meninger

Lenke til kommentar
nja var ikke akkurat ment frekt da men, såklart det spørs alt er hvordan du setter det sammen alt har noen betydning men riktignok er dette min mening uttalte meg litt feil i stad, sorry for det da men.

 

men som jeg sa TT er bra når du virkelig får det til og funke. som mange sier er det møkk men folk har sine meninger

5388058[/snapback]

 

Feil! Våger å tørre påstå at alle cpu-blokkene har sprekker og at det er bare tilfeldigheter som gjør at noen begynner å lekke og andre ikke.

Ta en titt på din egen om du har, ikke bli overrasket om du finner maaange sprekker,

 

Plexien på disse blokkene er elendig, alt for sprø. Plexiforhøyningene hjelper ikke akkurat på de heller.

 

 

 

Ta og les litt i manualen til TT,  der står det at de på tar seg ikke noe som helst for ansvar for at noe av hardware til kunden har gått i stykker pga TT sitt produkt.

5390559[/snapback]

 

 

Kan de det da?

Lenke til kommentar
Feil! Våger å tørre påstå at alle cpu-blokkene har sprekker og at det er bare tilfeldigheter som gjør at noen begynner å lekke og andre ikke.

Ta en titt på din egen om du har, ikke bli overrasket om du finner maaange sprekker,

 

Plexien på disse blokkene er elendig, alt for sprø. Plexiforhøyningene hjelper ikke akkurat på de heller.

 

Dette er broderen sitt vannkjølingsett og det er jeg som har montert hele stasen, tok nettopp hele settet ut for og montere det på ny hardware, ingen sprekker what so ever, o-ringen som tetter mellom plexien og kobberet ser frisk og fin ut, så jeg har ingen betenkeligheter utenom pumpa. Men den sviver og går nå i hvertfall.

 

oysfaerg: Seff var lillebror min frekk som faen :p Neida, mene jeg forstår ikke helt hvor du har dytta inn silikon? Stort sett var det jo gummipakninger der hvor slikt var nødvendig.

Lenke til kommentar
Ta og les litt i manualen til TT,  der står det at de på tar seg ikke noe som helst for ansvar for at noe av hardware til kunden har gått i stykker pga TT sitt produkt.

5390559[/snapback]

 

 

Kan de det da?

5390606[/snapback]

 

I USA (og bakvendtland, er det ikke det det heter i sangen? :tease: ) kan alt gå an... :!:

Men her i Norge gjelder altså forbrukerkjøpsloven uansett, og Netshop kan ikke fraskrive seg ansvar for noen av de rettighetene kunden har etter denne. I praksis betyr det vel at Netshop må erstatte PC-komponentene og vannkjølinga, men at de på sin side ikke får erstattet mer enn (i beste fall) selve TT-settet fra TT...

Lenke til kommentar

Dette er broderen sitt vannkjølingsett og det er jeg som har montert hele stasen, tok nettopp hele settet ut for og montere det på ny hardware, ingen sprekker what so ever, o-ringen som tetter mellom plexien og kobberet ser frisk og fin ut, så jeg har ingen betenkeligheter utenom pumpa. Men den sviver og går nå i hvertfall.

 

Plukket du blokka i frahverandre og holdet plexien opp mot lyset?

Når ble settet kjøpt\montert?

Lenke til kommentar
Feil! Våger å tørre påstå at alle cpu-blokkene har sprekker og at det er bare tilfeldigheter som gjør at noen begynner å lekke og andre ikke.

Ta en titt på din egen om du har, ikke bli overrasket om du finner maaange sprekker,

 

Plexien på disse blokkene er elendig, alt for sprø. Plexiforhøyningene hjelper ikke akkurat på de heller.

 

Dette er broderen sitt vannkjølingsett og det er jeg som har montert hele stasen, tok nettopp hele settet ut for og montere det på ny hardware, ingen sprekker what so ever, o-ringen som tetter mellom plexien og kobberet ser frisk og fin ut, så jeg har ingen betenkeligheter utenom pumpa. Men den sviver og går nå i hvertfall.

 

oysfaerg: Seff var lillebror min frekk som faen :p Neida, mene jeg forstår ikke helt hvor du har dytta inn silikon? Stort sett var det jo gummipakninger der hvor slikt var nødvendig.

5390814[/snapback]

 

Hehe Knut Petter :p

 

Jeg dytta silikon rundt niplene, fordi de lakk uansett hva jeg måtte finne på å gjøre, samt litt arald®it rundt blokka fordi den sprakk som som bare pokker.

 

Og si til han freidige broren din at hvis ikke han er grei, skal jeg komme å 'open up a can o' whoopass"'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...